ZIEBART

ZIEBART

ZIEBART bayilik TARİHÇESİ
İkinci Dünya Savaşı sonrası Almanya’dan Amerika’ya göçmen olarak gelmiş olan oto mekanik ustası Kurt Ziebart, otomobillerde birkaç yıl içinde oluşmaya başlayan paslanmayı görerek 1954’te Detroit ’teki evinin garajında araştırmalara başladı ve kaportayı pasa karşı koruyabilen maddeler kullanan bir sistem geliştirdi. Bunu ilk olarak kendi otomobili 1954 model Packard’da denedi ve başarılı olduğunu gördü.

1959 yılında bir firma kurarak küçük bir dükkânda faaliyete başladı. 1963 senesinde bir grup yatırımcı, bu firmayı satın alarak bu teknik gelişmeyi franchise sistemi ile yayma yolunu seçti. 1963-1969 arası ZIEBART bayilikiçin kâr bakımından hızlı gelişme dönemi oldu. Aletler, kullanılan malzemeler geliştirildi ve ilk detaylı teknik el kitabı hazırlanarak bayi eğitim sistemi yerine oturtuldu.

1969 senesinde sadece Amerika’da 150 adet Ziebart istasyonuna erişilmişti. Aynı süre içinde Kanada ve Japonya’da ana lisansörlükler verildi.

1970 senesinde Jan Hartmann Ziebart’ı satın alarak başına geçti. Hartmann’ın uyguladığı kararlı ve güçlü bir pazarlama programıyla 1979 senesine kadar bayi sayısı ve satışlar iki katına çıktı. Yine 1970’lerde Avrupa, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Güney Afrika’daki ülkelere ana lisansörlükler verildi, 1975 yılında şu andaki genel merkez olan, içinde eğitim merkezi, bir uygulama istasyonu ve ana depo da bulunan binaya taşınıldı.

1976’da Ziebart laboratuarlarında gerçekleştirilen özel boya koruma maddesi ile geniş üretim başladı.

1980’lerin ilk yıllarında Amerika’da bu çaptaki şirketlerin yeniden düzenlenme çabaları, rekâbet ve otomobil satışlarında meydana gelen %50’ye varan azalmalar Ziebart’ı da etkiledi. Ziebart’da değişen pazara ve yeni ekonomiye ayak uydurarak ürün yelpazesini genişletti ve yönetim şeklinde de değişiklikler yaptı. 1980’lerdeki önemli yeniliklerden biri de Ziebart istasyonlarında detaylı temizlik işlemlerinin sunulması oldu. 1985’de doğanın korunmasına yardımcı olmak için solvent bazlı ürünler azaltılarak, su bazlı ürünlere geçildi.

1993 yılında başkan E. J. Hartmann dünyadaki tüm lisansörlerin uymaları gereken “Performans Taahüdü” adlı, hâlâ geçerli olan belgeyi tebliğ etti. Aralık 1994 tarihinde, Thomas E. Wolfe başkan oldu. Onun öncülüğü ile E. J. Hartmann, şirket hisselerini çalışanlara satarak emekli oldu.

Thomas Wolfe firmada köklü değişiklikler yaparak franchise’ın önemini ön plana çıkardı ve buyolda önemli adımlar attı. Sisteme ayak uyduramayan küçük bayiler zaman içinde tasfiye oldu. Bu arada T.E. Wolfe, Ziebart bayileri için “Otomobillerin bakımını ve zenginleşmesini sağlayan ürün ve hizmetlerde tüketicinin birinci tercihi olmak” vizyonunu getirdi.

1990’lı yıllarda renkli cam filmleri ve kaput koruyucu filmler sunulmaya başlandı.

Bugün Ziebart, dünyanın 40’tan fazla ülkesinde 1000’e yakın istasyonla faaliyet göstermekte olup kendi sektöründe zirvedeki isim olarak başarısını sürdürmektedir.
Ziebart’ın Franchise Sistemi; yarım asırlık bir tecrübeyle konusunda çok büyük deneyimi olan, köklü bir franchise sistemidir. Operasyonun boyutu büyüktür, verilen hizmet orta ve daha üst gelir düzeyindeki otomobil sahiplerine yöneliktir. Web sayfamızda bahsettiğimiz, otomobillere uygulanan her sistem franchise formatının bütünlüğünü oluşturur ve her hizmet noktasında standart olarak uygulanır. Bu bütünlük, standart uygulamaların dışında bir uygulama ile bozulamaz.

2012 yılı itibarı ile, Büyük ve Küçük ölçekli İstasyon Bayiliklerinin yanı sıra, bu ölçekli istasyonların açılmasına elverişli olmayan il veya bölgelerimize yeni konseptimiz Ziebart Express tip İstasyonlarımızı bayilik olarak vermeye başlamış bulunmaktayız.

* Bu istasyon tiplerine uygun bayilik verilecek bölge veya illerimizin açıklamalarını “Hedef Bölgeler” başlığı altında bulabilirsiniz.

Bayi adayında aranan ana koşullar

Tüm istasyon modelleri için bayii adayında aranan koşullar kısaca şöyle sıralanabilir;

• Bayilik verilecek bölgelerden (bölgedeki araç sayısının yeterliliğine bağlı olarak) birinde, uygun ölçekli istasyon için gereken yatırımı yapmak istemek,
• Kolay ulaşılabilen, iş merkezlerine yakın bir yerde, aşağıdaki tabloda ilgili büyüklükteki istasyon için belirtilen m²’ de kapalı alana sahip, içinde araçların rahat hareket edebilecekleri, tavan yüksekliğinin en az 4 metre olduğu, tercihen müstakil bir dükkan bulabilmek,
• Franchise yatırımı yapmayı planlayan kişinin tercihen 5 yıl yönetici veya işveren olarak görev yapmış,
• Tercihen yüksek okul mezunu olması,
• İşinin başında durabilecek olabilmesi, bu işi ana işi olarak yapacak olmak,
• İlgili büyüklükteki istasyon için aşağıda belirtilmiş yaklaşık yatırım bedelini ve işyerinin gereken tadilat masraflarını nakit olarak ödeyebilecek sermayeye sahip olmak.

YATIRIM ŞARTLARI ZIEBART bayilik

Büyük ve küçük ölçekteki istasyonların hangi bölgelerde ne büyüklüklerde açılması gerektiği, bölgelerin araç sayıları, ihtiyaçları ve ekonomik durumları gözönüne alınarak çalışılmıştır. Buna göre, büyük ve küçük ölçekli uygulama istasyonlarının bölgeleri “Hedef Bölgeler” başlığında verilmişir.

İSTASYON TİPİ GEREKLİ KAPALI ALAN GEREKLİ ORTALAMA SERMAYE
KÜÇÜK ÖLÇEKLİ 400-750 M² 130.000-150.000 USD VE TADİLAT GİDERİ
BÜYÜK ÖLÇEKLİ 600-1500 M² 200.000-230.000 USD VE TADİLAT GİDERİ

ZIEBART bayilik

Ortalama yatırım tutarında belirtilen rakamlar yaklaşık değerler olup, bu tutara franchise giriş lisans ücreti, temel dekorasyon giderleri, gerekli teçhizat ve üç aylık malzeme bedeli dahildir. Ziebart hizmetleri arasında yer alan Küçük Alan Onarım Sistemleri ve istasyon kurulacak mekanın iç ve dış tadilat gerektirebilecek masrafları yukarıda belirtilen sermaye değerlerine dahil değildir. Bu tutara, yaklaşık ilk yıllık reklam harcamaları ve gerekebilecek yedek işletme sermayesi dahil edilmiştir.

Bayilik için öncelikle aşağıdaki linkteki Bayilik Başvuru Formu’nu doldurmanız gerekmektedir. ZIEBART bayilik
İnceleme neticesinde, en kısa zamanda tarafınıza geri dönüş sağlanacaktır.

BAŞVURU FORMU: ZIEBART bayilik

Franchise Başvuru Formu
[contact-form-7 id=”2013″ title=”Firma Franchise Başvuru Formu”]

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.