Yeni bir Franchise Şirketi Nasıl Büyür

Yeni bir Franchise Şirketi Nasıl Büyür

Türkiye’de 1.000 ‘den fazla franchise markası var, ancak bunların % 80’i 50 bayilik sınırını geçememiş durumda. Bazılarının 10 ile 20 yıl boyunca franchising verdiği dikkate alındığında, çok sayıda franchise olduğunu görmekteyiz. Franchise sektörü gelişiyor bununla beraber bu sistemlerin çoğu kendi franchise başlangıcından zorluklarla karşı karşıya kalıyor. Her yıl daha küçük işletmeler franchise vermeye çalışsalarda, yavaş büyümeye sahip bu şirketlerin belirli bir sayısı bayilik verebiliyor.

Yavaş büyümelerinin nedenleri çeşitlidir ancak tipik olarak şunları içerir:

  • Yeterli işletme sermayesi eksikliği
  • Sınırlı franchise endüstrisi bilgisi
  • Zayıf franchise görevlisi
  • Franchise programı hatalı
  • Franchise’lar finansal hedeflerine ulaşmıyor
  • Kötü franchise geliştirme stratejisi

Bazı markalar franchise konusunda birden fazla lokasyonun hemen açılmasını zorunlu kılarak başlangıçta hataya düşerler. Bu yaklaşım avantajlı olsa da, başlamak için riskli bir yoldur. Birden fazla franchise vermeden önce, franchise veren piyasada bir yer kurmak ve yeni franchise verenin performansını değerlendirmek için az sayıda franchise vermelidir. Bazı franchise’lar önce birçok kurumsal lokasyonu açarlar ve daha sonra çok üniteli bir franchise verene kadar bayilik vermeye devam ederler.

Franchise sisteminin büyümesini en üst düzeye çıkarmanın en etkili yolları şunlardır:

Yeni franchise hedeflerine ulaşmak için yeterli franchise talepleri üretecek bir pazarlama planı tasarlayın. Bir anlaşmayı kapatmak için yaklaşık 3 ay alır. Potansiyel müşterilerin kaynağı, franchise reklam portalları ve diğer potansiyel reklam reklamlarını kullanın.

Yeni franchise hedeflerinizi başlatmak, yönetmek ve karşılamak için gerekli sermayeye sahip olduğunuzdan emin olun.

Bir franchise adayı profili oluşturun, böylece ekibiniz bir franchise adayında aradığınız özellikleri bilir.

Şirket içi franchise geliştirme personeline sahip olun ve şirket içi satışları tamamlamak için kaliteli bir broker ağı kullanmayı düşünün.

Mevcut şirket ve pilot bölgelerden dışarı doğru büyüyecek bir franchise geliştirme stratejisi tasarlayın. Bu, marka tanımayı en üst düzeye çıkarmanıza ve franchise’larınızı desteklemenize olanak tanır.

Dağıtılmış pazarlarda franchise vermeyin. Bazı franchise’lar coğrafi konumdan bağımsız olarak bir franchise verecekler. Bu, bir franchise vermeyi desteklemeyi ve markalaşmayı zorlaştırıyor.

Hedef pazarları analiz etmek için zaman ayırın. Rekabet ortamı güçlü mü? Hedeflediğiniz pazarlarda ulusal olarak tanınan franchise markaları var mı?

Özellikle başlangıç ​​aşamasında franchise performansını izleyin. Gerekirse franchise değişiklik yapmak için isteksiz olmayın. Franchise’lar kârlı değilse, sistem büyümesi bastırılacaktır.

Yeni bir franchise programı başlatan şirketlerin hedeflerini karşılamak için belirli adımlar atması gerekiyor. Bu yüzden sektörde büyümeden önce uzmanlardan yardım almaktan çekinmeyin.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.