home_english_2

Dünya restaurant endüstrisinde 50 yılın üstünde bir geçmişe ve tarihçeye sahip çok az kurum vardır.

WIENERWALD ziyaretçi ve müşterilerine lezzet ve sıhhatli beyaz et ağırlık menüsü ile çok rekabetçi olan bu endüstride yerini almıştır.

Markamızın kuvveti franchisee ortaklarımızdan, iş sağlayıcılarımızdan ve kendilerini markaya adamış çalışanlarımızdan gelmektedir.

Avusturya’nın Linz kentinde lokantacı bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen Jahn, ortaokulu bitirince üç yıl daha doğduğu kentte okula gitti ve ardından, aile geleneğine uyarak aşçılığı ve garsonluğu öğrenmek üzere çıraklık eğitimine başladı.

İlk “Wienerwald” Restoranı 50’li yılların başında yeni evli olan Jahn, Munih’e yerleşerek ilerde iki çocuğunun annesi olacak karısı Hermi ile birlikte küçük bir lokanta olan “Linzer Stüberl”i işletti.

Parasal durumu sıkışık olduğundan, genç girişimci uygun fiyatlı alımlara öncelik tanımak zorundaydı.
ABD’den ucuz fiyata tavuk eti alma olanağı bulunca, tümüyle tavuklu yemeklere geçmeyi akıl etti.
Lokantasının adını “Wienerwald” olarak değiştirdi ve çevirme piliç satmaya başladı.

Almanya’da bir ilk olması, her noktada aynı fiyat ve aynı lezzeti sunabilmesi, tavuğun her gün yenebilecek sağlıklı
bir ürün olması gibi faktörlerin üst üste gelmesi ile 1956 yılında “Linzer Stüberl” WIENERWALD zincirinin ilk halkası oldu.

Yıl 1965 olduğunda Friedrich Jahn Almanya içinde 174 noktaya ulaşmıştı. ettiği toptan siparişlerle hallederek, fiyatları
düşük tutabiliyordu. 60’lı yılların sonuna kadar zincirine 200’den fazla lokanta katılmıştı.

Bunların dışında açtığı çok sayıda oteli de, pazarlama nedenleriyle “Wienerwald” adı altında lanse etti. Jahn 70’Ii yılların
ortasında Wienerwald zincirinin (yıllik cirosu: yaklaşık 600 milyon DM) işletme sorumluluğunu paylaştırmaya karar verdi ve
o zaman ki Batı Almanya’da ilk Franchise Sistemini başlattı.
Aktif yönetimden çekilen Jahn, İsviçre’de Feusisberg’de bulunan Wienerwald Holding şirketinin yönetim kurulu başkanlığını üstlendi.
1979 yılında inanılması zor bir rakamsal büyüklüğe ulaşan WIENERWALD zinciri Japonya dahil, 13 ülkeye yayılmış toplam 1551
Restaurant, 30.000 çalışan ve günlük 300.000 müşteri sayısı ile o yıllarda inanılması zor bir başarı sağlamıştı.

Cirosu, Franchise prensibi sayesinde aniden yükseldi. 70’li yılların sonunda günde ,yaklaşık olarak 150.000
kızarmış (çevirme) tavuk satılmaktaydı.
Büyümeye devam eden Jahn, ABD piyasasına girmeye çalıştı. Sermaye açığı olan iki lokanta zincirinin hisse çoğunluğunu satın aldı ve
kısa bir süre içinde ABD’de neredeyse 1.000 işletme Jahn’ın şirketine katılmıştı.
1977′ den beri İsviçre uyruklu olan Jahn başka sektörlere de uzandı. Tourotel adı altındaki işletmeleri bazında Jahn-Reisen adlı turizm
işletmesini kurdu.

Problemler 80’li yılların başında ortaya çıktı. ABD’de parasal limitini aştığı ve işletmelerini yeterince çabuk zarar hanesinden çıkaramadığı için,
Jahn’ın borçları kısa zamanda çeyrek milyar DM’ı buldu. 1982’den sonra bankalar, şirketin kaderini tayin ettiler. Friedrich Jahn WIENERWALD dahil
farklı alanlardaki kuruluşlarını satmak zorunda kaldı.

Carvel Kids

1982 ile 2007 arasında WIENERWALD farklı şirketler tarafından yönetildi ve yönlendirildi.

2007 yılında Friedrich Jahn’ın torunlarının dümenin başına geçmesi ile birlikte birden bire WIENERWALD’de bir değişim ve iyileşme rüzgarları yakalandı.

Bugün WIENERWALD Almanya’da 30 milyon Euro cirosu ve 42 işleyen restaurantı ile ilk 50 zincir arasında haklı yerini korumakta ve günümüze uyarlanmış
sağlıklı piliç menüleri ile büyümesine hızla devam etmektedir.

FRANCHİSE SİSTEMİ

Restaurant ve gıda endüstrisi çok yoğun bir rekabetin yaşandığı bir sektördür. Bu sektöre girişte yanınızda WIENERWALD Franchise desteğinin ve markasının olmasının büyük avantajları vardır.


WIENERWALD gelirlerini franchise restaurantlar satarak değil, restaurantların gelirlerinden aldığı royalty (kar payı) ile yürütmektedir.

Bazı firmalar öncelikle franchise satmayı tercih ederler. Kısa vadede hızla satılan dükkanlardan gelen para, uzun vadede dükkanların gelirinden alınacak yüzdelerden daha cazip olabilir.
Bu durumda franchisee kendini kısa süre sonra yalnız bulabilir. Ülkemize başlangıçta dünyanın en tanınmış ve güvenilir zincirleri geldi.
Bunların oluşturduğu pembe tablo yatırımcıyı yanıltmamalıdır. Her ülkelerde olduğu gibi hızla Franchisee’ler oluşturup sonra ortadan kaybolan zincirler bizde de türeyebilir.
Franchisee adayı bu noktayı iyi değerlendirmelidir.

WIENERWALD patentli piliç sosları ve pişirme teknikleri sadece WIENERWALD restaurantlarında satılmakta ve başka kanallardan satılmamaktadır.

Satışının çoğunu kendi dükkanlarında yapan ve malını, kitler, katalog, tv gibi değişik kanallardan pazarlayan franchisorlar tercih edilmelidir.
Franchisor pazarlamada Franchisee’ye muhtaç durumda ise daha iyi ilişkilerin kurulması doğaldır.

WIENERWALD piliç çevirmelerinin pazarı hazırdır.

Pazar doymuş olmadığı gibi, komple boştur. Sağlıklı ve lezzetli, tek standard kalitede piliç çevirme sunan başka bir marka yoktur.


WIENERWALD markası iyi bilinmekte ve tanınmaktadır.

Türkiye’de markanın tanınırlığı Almanya’daki gibi % 79 larda olmamakla beraber, bizlerin tahminlerinin çok üstünde çıkmıştır. Dezavantajımız gençlerin markayı tanımamasıdır.
WIENERWALD in geçmişi, tarihi ve lezzeti, reklam kampanyalarımız ile birlikte, kısmen az tanınırlılık problemini çözecektir.

Eğitim, sürekli destek ve etkili bir pazarlama.

Bugün WIENERWALD in bilgis birikiminin daha üstünde çevirme piliç hakkında bilgiye sahip yeryüzünde başka bir kuruluş bulunmamaktadır.
50 yıllık birikim ve tecrübe yurtdışındaki merkezimizde veya başlangıçta İstanbul’daki eğitim restaurantlarımızda, sonrasında açılış öncesi kendi restaurantlarınızda vereceğimiz eğitim süreci ile başarınıza yoğun katkıda bulunacağız.
Bizleri sürekli yanınızda göreceksiniz.

İşletilen WIENERWALD restaurantlarımızın satış ve maliyet tabloları ilk başvurunuzdan ve yüzyüze görüşmemizden sonra işe uygunluğunuzu hissetiğimizde tüm açıklıkla sizlere verilmektedir.

 

50 yıllık birikim ve tecrübesi, lezzeti ve işletme bilgisi ile birleştiğinde işin sadece yarısı kontrol altına alınmaktadır.Diğer yarısı ise komple sizlerin çalışmanız sonucunda ortaya çıkacaktır

 

Firma Bilgileri Detaylar
Kuruluş Yılı 1965
Çalışan Sayısı 30000
Mağaza Sayısı 1.551
Franchise İsim Hakkı Bedeli 50.000,00 TL
Dekorasyon Maliyeti 150.000,00 TL
Yatırım Maliyeti 230.000,00 TL

Franchise Başvuru Formu

 [contact-form-7 id=”2013″ title=”Firma Franchise Başvuru Formu”]

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.