Perakendecilik Sektörü

Perakendecilik Sektöründe ilk 250 şirket

Küresel Perakendecilik sektöründe geçtiğimiz yılda ilk 250 şirket güçlü bir büyüme elde etti. Perakendecilik geliri, dünyanın en büyük 250 perakendecisinin (208 şirket) yüzde 83’ü için artış göstererek, bir önceki yıla göre yüzde 4,1 büyüme oranının üzerinde yüzde 5,7’lik bir kur ile düzeltilmiş bileşik büyüme oranı elde etti.

Küresel ekonomi şu anda bir dönüm noktasında. 2018 başlarına kadar küresel ekonomi güçlü bir büyüme gösterdi. Başlıca piyasalarda enflasyonun hızlanması, hükümetler para ve maliye politikalarında kaymalara neden olmakta ve gelişmekte olan piyasaların çoğunda belirgin bir değer kaybı yaşanmasıyla birlikte, küresel ekonomi yakın gelecekte yavaşlayacaktır. Perakendeciler için bu değişiklik daha yavaş tüketici harcamaları artışı, daha yüksek tüketici fiyatları ve bozulmuş küresel tedarik zincirleri anlamına gelecektir. Deloitte’un Global Perakendecilik Gücü 2019, küresel ekonomik senaryoyu ve perakende sektörü üzerindeki etkisini gözden geçirmektedir.

Rapor 2020 mali yılı için kamuya açık verilere dayanarak (Haziran 2018’de sona eren mali yıllar), dünyadaki en büyük 250 perakendeciyi tanımlar ve coğrafya ve ürün sektörlerindeki performanslarını analiz eder. Aynı zamanda küresel bir ekonomik görünüm sağlar, en hızlı büyüyen 50 perakendeciye bakar ve Top 250’ye yeni girenleri vurgular.

Perakendecilik Sektöründe 3 Türk şirketi bulunuyor

Küresel anlamda en hızlı büyümeyi yakalayan Türk şirketleri ise listede

  • 150.sırada BİM Birleşik Mağazalar A.Ş.
  • 225.sırada Migros Ticaret A.Ş.
  • 237.sırada A101 Yeni Mağazacılık A.Ş.

Rapordaki önemli bulgular:

  • Küresel Perakendecilik Güçleri için toplam perakende gelir En yüksek 250 şirket ,2017 mali yılında 4,53 trilyon ABD doları olarak hesaplandı ve şirket başına ortalama 18,1 milyar ABD doları oldu.
  • Perakende gelir, dünyanın en büyük 250 perakendecisinin (83 şirket) yüzde 83’ü için arttı.
  • Avrupa, bölgedeki 87 şirketle (yüzde 34,8) en yüksek 250 perakendeciye sahip ve en yüksek 250 gelir payı% 33,8 oldu.
  • Dünyanın ilk 10 perakendecisi daha küresel odaklı; toplamda ilk 250 için 10’a karşılık ortalama 13 ülkede işlem yapıyor. Avrupalı ​​perakendeciler, olgun iç pazarlarının dışında büyüme arayışında en aktif olarak kalıyor.
  • FMCG en büyük ürün sektörüdür. 138 şirket (şirketlerin yüzde 55,2’si) 2017 mali yılında perakende gelirinin yüzde 66,2’sini oluşturmuştur.

Listenin tamamına ise buradan ulaşabilirsiniz.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.