Özsüt Bayilik ve Franchising Bilgileri 2

Özsüt Bayilik ve Franchising Bilgileri

Özsüt Bayilik ve Franchising

Yıl 1938… İzmirliler; Kemeraltı’nda, küçücük bir dükkanda, Sefer Usta’nın eşsiz yoğurt ve kaymaklarıyla tanışıyorlar. Özsüt, o tarihten beri İzmir’in “Alameti Farika”larından biri.Sefer Usta’nın başlattığı bu serüven, zaman içinde süt ürünlerinden muhallebiciye doğru doğal bir dönüşüme uğradı. 1980 yılındaysa Sefer Usta’nın oğlu İbrahim Urlulu liderliğinde, çok daha iddialı bir kulvara girdi. Özsüt ustalarını da ortak alan İbrahim Urlulu, küçücük Özsüt dükkanında başlayan bu macerayı cesaretle büyüterek geliştirmeye girişti. 1991 yılında İzmir Alsancak’taki ilk şube açılmış, 1996’da 6 şubeye ulaşan Özsüt, hızlı bir büyümeyle 2002 yılında şube sayısını 50’nin üzerine çıkarmıştı. 2007 yılına gelindiğindeyse; Türkiye genelinde 145 şubesiyle, ülkenin en büyük zincir mağazalarından biri haline geldi.

Özsüt’ün tüm Türkiye’de bu denli sevilmesinin sebebi; geleneksel lezzetleri modern bir sunumla yurdun dört bir yanına taptaze ulaştırabilmesi elbette. Geleneksel lezzetlerin sırrıysa Osmanlı saray mutfağına dayanıyor. Cumhuriyetin kurulmasıyla dağılan Osmanlı sarayında çalışan bir tatlı ustası, Sefer Usta’nın amcasının yanında işe başlar. Sefer Usta da Saray tatlılarının lezzet sırlarını zaman içinde amcasından öğrenir.

Kazandibi, muhallebi, ekmek kadayıfı, peynir tatlısı, aşure gibi geleneksel tatlılar üreterek sektöre giren Özsüt, zaman içinde ve müşterilerinin talepleri doğrultusunda klasik “tatlıcı dükkanı” olmaktan çıkarak, kafe konseptine geçiş yapar. En son ve ileri teknolojileri kullanarak, günden güne büyüyen Özsüt, günümüzde dondurma ve pastaya da büyük ağırlık veriyor.

Avrupa’daki kafe kültürünün Türkiye’de de benimsenmesiyle, pasta konusunda farklı lezzetler aramaya başlayan geniş ve bilinçli bir kitle oluştu. Bu doğrultuda Fransa’daki ünlü pasta okulu Lycee Professional ‘Aguste-escoffier’den pastacılık konusunda danışman getirilerek, farklı lezzetlerde pastalar yaratan Özsüt, tüm şubelerinde bu pastaları “spesiyal pasta grubu” adı altında müşterilerinin beğenisine sunuyor.

Özsüt’ün pastacılık konusundaki ciddi iddiasına en iyi örnek dünya pastacılık sektöründen geldi: Önceki yıllarda Türkiye’den pasta ustaları gidip yurtdışında staj görürken, Özsüt sayesinde iş tersine döndü. Bugünlerde Fransa’daki pasta okullarından stajyer öğrenci grupları Özsüt’te staj yapmak üzere talepte bulunuyorlar.

1938 yılında İzmir’de Kemeraltı çarşısı içinde 16 m² küçük bir dükkanda başlayan tatlı serüvenimiz 72 yıl sonra bugün Türkiye’nin 38 ilinde, 154 mağaza ile devam etmektedir. Özsüt markasını yurt içi ve yurt dışında, kaliteli ürün ve hizmetin peşinde koşan müşterilerimize ulaştırabilmek için 1996 yılından itibaren Franchising sistemi ile büyümeye devam ediyoruz.Sürekli büyüyen ailemize katılmak için gereken şartlar ve başvuru süreci aşağıda değerlendirmenize sunulmaktadır.

Özsüt Bayilik Bedeli

GÖRÜŞME SÜRECİ
İlk başvuru aşamasında yatırımcı profilimize uygun olan ve hedeflediğimiz yatırım bölgelerinde yatırım yapmak isteyen yatırımcı adayları ile ilk görüşmeleri Bölge Satış Yönetmenleri gerçekleştirir. Ardında Satış Müdürü, Satış Direktörü ve son olarak da Genel Müdür ile görüşme aşamasına geçilir. Satış Direktörü görüşmesi aşamasında yatırımcı adayından yatırım yapacağı bölge hakkında ticari bilgilerin, franchisor olduğu takdirde gerçekleştirmeyi planladığı aktiviteler ile ilgili ve personel kadrosunun temel özellikleri ile ilgili bilgileri de beraberinde getirmesi istenir. Son görüşme Genel Müdür tarafından gerçekleştirilir. Olumlu geçen görüşmeler sonrası franchising sözleşmesi imzalama aşamasına gelinir.

Franchising sözleşmeleri 10 yıllık yapılmakta olup isim hakkı bedeli 25.000 USD + KDV tahsil edilmektedir. Sözleşme gereği tutarı yatırım yapılacak bölgenin potansiyeline göre değişen fakat asgari 50.000 TL değerinde banka teminat mektubu alınmaktadır

FRANCHISING PROFİLİ VE YATIRIM MALİYETLERİ
Özsüt, yatırımcısının, zamanının büyük bir bölümünü bu işe ayırmasını, işi büyütecek stratejileri tasarlamasını ve Özsüt merkezin işletme kurallarına uymasını mutlak suretle bekler. Ayrıca ortalama 250.000$ seviyelerinde olabilecek başlangıç yatırımını karşılayabilecek seviyede finansal güce sahip olmasını beklenmektedir.

MAĞAZANIN YERİ
Mağazanın yeri bayilik talebinde bulunan yatırımcı adayları tarafından belirlenerek Özsüt’e önerilebildiği gibi, Özsüt Bölge Satış Yönetmeni tarafından da yatırımcı adaylarına önerilebilmektedir. Mağazaların gerek cadde üzeri, gerekse alışveriş merkezleri içinde mutlaka açık alana sahip olması, kapalı alanlarının asgari 100 m², açık alanlarının ise asgari 40 m² olması gerekmektedir.

MAĞAZA DEKORASYONU
Tüm Özsüt mağazalarının dekoru Özsüt’ün mimari konseptine uygun olarak yapılmaktadır. Mimari proje, franchising sözleşmesi imzalandıktan sonra hazırlanır. Hazırlanan projenin uygulanma maliyetleri franchise’ye aittir. Dekorasyon maliyetleri dükkan metrekaresine göre değişiklik göstermektedir. Ortalama m² maliyeti 1.250 USD’dir.

PERSONEL EĞİTİMİ
Personel eğitimleri teorik ve iş başı eğitimleri olmak üzere iki aşamada verilmektedir. Eğitimlerin programı, yeni mağazalarımızın açılışından en az 15 gün önce yapılmaktadır.

KÂR MARJLARI
Kâr marjlarının tatmin edici seviyelerde olmasını teminen yeni ürün çalışmaları ve araştırmaları sürekli olarak yapılmaktadır.

REKLAM VE PAZARLAMA DESTEĞİ
Özsüt’ün planladığı ve hayata geçirdiği pazarlama aktiviteleri yerel ve ulusal çalışmaları kapsamaktadır.

Her mağaza kendi bölgesi, ili veya ilçesi içinde yeni müşteriler kazanmak, mevcut ve yeni potansiyel müşterilerine Özsüt ürünlerini tanıtmak amacı ile belirli aktivitelerde bulunur.

Yerel pazarlama çalışmaları kapsamına giren bu yöntemde broşür dağıtımı, yerel dış alanlarda reklam çalışmaları ve yüz yüze sıcak pazarlama gibi pazarlama yöntemleri kullanılır.

Ulusal pazarlamada ise; franchisee reklam katkı payı ve Özsüt’ün ulusal pazarlama bütçesi ile oluşan ulusal reklam ve tanıtım bütçesinden ses getiren ve büyük çaplı TV, radyo, televizyon, billboard, gazeteler, internet kampanyaları hayata geçirilir.

Müşterimize daha iyi hizmet sunma anlayışı içerisinde 1996 yılından itibaren Franchising sistemi ile büyümeye devam ediyoruz.
Firma Bilgileri Detaylar
Kuruluş Yılı 1938
Çalışan Sayısı 2000
Mağaza Sayısı 190
Franchise İsim Hakkı Bedeli 50.000,00 USD
Dekorasyon Maliyeti 150.000,00 USD
Yatırım Maliyeti 250.000,00 USD

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.