NASIL FRANCHISE VERİRİM

NASIL FRANCHISE VERİRİM

Farklı iş modelleri geliştirerek piyasaya kendi markanızla çıktınız, geliştirmiş olduğunuz ürün tüketiciler tarafından çok tutuldu, dükkanınız çok iyi iş yapıyor ve bunu dışarıda birikimi olan insanlar fark ediyor, bir gün kapınız çalınıyor ve bu işin aynısından bana da açar mısınız? Diyor, İşte bu nokta sizin hayatınızın dönüm noktası olabilir, ya yatırımcıyı geri çevirecek ve tek dükkanda hayatınızı sürdüreceksiniz ya da mükemmel fikrinizin dünyaya açılması için ayağınıza gelmiş kısmeti değerlendireceksiniz. Şimdi biz sizi doğru şekilde bu sistemi nasıl kuracaksınız bilgilendirelim.

Öncelikle iki soruyu cevaplandırmamız gerekiyor
1. İşletmeniz franchise sistemine uygun mu?
2. siz franchise vermeye uygun musunuz?

Soruların cevabını yalnızca işinizi değerlendirdikten ve franchise vermenin belirli hedeflerinize uyup uymadığını belirledikten sonra yanıtlayabilirsiniz.

STRATEJİK İŞ PLANI

Franchise verilmesi kararı alınırsa, bu franchise veren şirket önümüzdeki beş yıl boyunca şirketin büyüme ve stratejisini özetleyen bir iş planı geliştirmelidir. Bu iş planını yenilikçi, sürdürülebilir, değişimlere açık ve organizasyonu kolay olmalıdır.

FRANCHISE OPERASYON VE EĞİTİM PROGRAMLARI.

Başarılı franchise’lar sağlamak ve kalite kontrolünü sürdürmek için franchise verenin franchise’ları için en yeni operasyonel kullanım kılavuzunu geliştirmesi gerekecektir. Bu el kitabı, franchise verenin yeni potansiyel müşterilere yeterliliğini, yeni franchise için bir eğitim rehberi olarak, franchise verenin bütün zinciri için bir referans rehber olarak gösterecektir.

Franchisor kullanım kılavuzu ile birlikte kullanılmak üzere eğitim programları da geliştirmelidir. Bilgisayar tabanlı araçlar ve programlar, eğitim videoları gibi. Bunlar franchise almak isteyenler ve çalışanlar için oldukça etkili ve kurumsallık göstergesi olacaktır

FRANCHISE PAZARLAMA PLANLARI.

Tabii ki, franchise verenin hedeflenen franchise sayısına ulaştırmak için tasarlanmış özel bir pazarlama planı gerekecektir. Pazarlama stratejisinde önemli olan hedef kitlenin doğru belirlenmesi ve kullanılacak araçların maddi yükünün katlanılabilir olmasıdır.

FRANCHISE PAZARLAMA ARAÇLARI.

Beklenti belirlendikten sonra, franchise veren, franchise’ların satışında ona yardımcı olacak pazarlama araçlarına da ihtiyaç duyacaktır.Agresif satış kampanyaları için, Franchise Borsası bir mini broşürün (doğrudan posta kampanyalarında ve belki de ticari fuarlarda bir hediye olarak kullanılmak üzere), tam boyutlu bir franchise satış broşürü ve bir franchise satış videosunun geliştirilmesini ve bir tanıtım yazısının franchise veren firmaların kayıt olduğu internet sitelerinde reklam ve pr çalışmaları yapılmasını tavsiye eder

FRANCHISE SATIŞ EĞİTİMİ.

Ve elbette, franchise verenin satış sürecinin nüanslarını ve franchise satışlarının yasal kısıtlarını anlaması gerekecek. Tamamen yeni bir franchise veren, franchise programının tam olarak uygulanabilmesi için altı ay ile bir yıl arasında yapılması gerektiğini tahmin edebilir. İyi tasarlanmış bir programın maliyeti, seçilen stratejiye ve istenen genişleme hızına bağlı olarak büyük ölçüde değişir.

“Bize sorarsanız siz gene de franchise sisteminizi kurarken tecrübeli franchise danışmanlarından destek alın”

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.