Mc Donald's
mc donalds
 McDonald’s zincirinin yüksek kaliteli bir iş organizasyonu olarak tanınması ve en iyi lisans imkanlarından birisi olmasının temel nedeni, başarısının büyük oranda işletmecilerinin üstün niteliklerine dayanmasıdır. Tabii, bu başarıyı pekiştiren diğer unsur, hemen hemen hiçbir işletmenin sağlayamadığı yüksek kalitede verilen McDonald’s eğitim ve destek programlarıdır. Diğer üstün özellikler dışında işletmecilerimizden beklediğimiz temel özellikler şunlardır:
  • Girişimci bir ruh ve başarma tutkusu.
  • Özellikle insan yönetimi ve finansal yönetimde geniş tecrübeler.
  • Tüm zaman ve gücünü restoran yönetimi için harcama isteği ve imkanı.
  • Hareketlilik.
  • Katılıma bağlı olarak 8 ay veya daha uzun sürebilen eğitim programına katılabilmek.
  • McDonald’s işletmeciliğinin gerektirdiği yatırımları karşılayabilecek finansal imkanlara şahsen sahip olmak.
  • Yatırım maliyeti restoranın tipine ve büyüklüğüne bağlı olmakla birlikte 400.000 – 500.000 USD arasındadır.

McDonald’s işletmecisi olmak, size verilecek eğitim ve destekler sonucu başarılı bir iş sahibi olabilme imkanı yanında birçok avantajlar da getirecektir.

Kendi İşinizin Sahibi Olmak

McDonald’s işletmecisi olmanız, bir yandan kendi işinizin sahibi olurken, bir yandan da McDonald’s uzmanlığı ve deneyimini yanınıza almanız, dolayısıyla da risklerinizi büyük ölçüde azaltmanız demektir.

Alacağınız Destek ve Servisler

Tüm işletmecilere birinci günden başlamak üzere verilen yoğun ve kaliteli eğitimler, bilgilendirme ve danışma hizmeti, genel ve lokal pazarlama destekleri, mal ve hizmet standartlarının sürekliliğini sağlamaya yönelik malzeme alımı ve kalite kontrol hizmetleri, ekipman tasarım ve yerleştirmesi, ürün araştırma ve geliştirme gibi; ama bunlarla sınırlı kalmayan, McDonald’s eksperlerinin size sağlayacağı destek ve hizmetler.

Zengin İnsan İlişkileri

Tam bir takım çalışması yaptığınız ekibiniz ile olan ilişkilerinizden müşterilerinize uzanan insan ilişkileriniz, sizde keyifli bir tatmin yaratacaktır.

McDonald’s Başarısına Katkıda Bulunabilme Fırsatı

Big Mac, File-O-Fish gibi ürünlerimiz, işletmecilerimizin fikirlerine dayanarak geliştirdiğimiz ürünlerdir.

Kişisel Tatmin

McDonald’s ile beraberliğiniz hem kendi işletmenizin patronu, hem de uluslararası bir organizasyonun üyesi olmanın getireceği kişisel tatmini tattıracaktır.

Kişisel ve Profesyonel Gelişim

McDonald’s’ın size sağlayacağı sağlam bir işletme deneyimi ve eğitimden dolayı üstün bir profesyonel gelişim sağlayacaksınız.

Kısacası, bir tarafta başarma tutukusu ile dolu girişimci bir ruh, diğer tarafta McDonald’s ve üstün avantajları, sağlıklı ve karlı bir yatırım için gerekli tüm unsurları barındıran sağlam bir temel oluşturacaktır.

lk McDonald’s restoranı, 1940 yılında Dick ve Mac McDonald tarafından California San Bernardino’da açıldı.

 

McDonald’s bugün, 118’den fazla ülkede 32.000’den fazla restoranla hizmet veriyor. Bunların 13.000’den fazlası Amerika dışında bulunuyor. Restoranların yaklaşık %70’i işletmeciler, diğerleri ise McDonald’s şirketinin kendisi tarafından çalıştırılıyor. Her gün dünyada ortalama 58 milyon insan McDonald’s restoranlarını ziyaret ediyor. Dünyadaki McDonald’s restoranlarında çalışanların sayısı ise 1,6 milyonu geçiyor. ABD’de nüfusun %98’i yılda en az bir kere McDonald’s’a gidiyor.

Dünya genelinde McDonald’s faaliyetleri, şirketin ABD’de Chicago yakınlarında Oak Brook’taki merkezinden yönetiliyor. McDonald’s’ın yine Oak Brook’ta bulunan uluslararası eğitim merkezi Hamburger Üniversitesi’nde de her yıl, dünyanın her köşesinden binlerce McDonald’s işletmeci ve çalışanı, “hamburger işi”nin inceliklerini öğreniyor.

İlk McDonald’s restoranı, 1940 yılında Dick ve Mac McDonald tarafından California San Bernardino’da açıldı. O zamanın

modasına uygun olarak, “arabaya servis restoranı” olarak çalışmaya başlayan bu restoran uzun süre başarısını devam ettirdi. 1948’lere gelindiğinde, McDonald’s kardeşlerin artan rekabetle başa çıkabilmekiçin geliştirdikleri sistem, dünyanın en büyük “hızlı servis restoranı” zincirinin de doğmasına yol açtı. Kağıt bardak ve peçeteler ile servis yapmaya başlayıp, sundukları zengin menüyü hamburger, cheeseburger, patates kızartması,içecek ve tatlı ile kısıtlayarak menüdeki çeşitliliği azalttılar ve hamburgerin fiyatını yarı yarıya düşürdüler. Mutfak düzeni, az sayıda eleman ile verimli çalışma sistemi esasıyla tekrar düzenlendi. Bunun yanı sıra arabaya servis yerine, self-servis ve paket servise yöneldiler. Böylece, artık sadece gençlerin değil, çocuklu ailelerin de uğrak yeri olmaya başladılar. Kısa zamanda bu düzen ile yüksek cirolara ulaşmayı başardılar.

Kullandıkları milk-shake makine sayısını 8’den 10’a çıkarmak için, bir milk-shake makinesi satıcısı olan Ray Kroc’a başvurduklarında, Ray Kroc oldukça şaşırdı. Sadece bir restoran için 10 milk shake makinesi, inanılması güç bir kapasite anlamına geliyordu. 1950’li yılların başında Ray Kroc bu restoranı gözleri ile görmek için California’ya gitti.

Bu düzen ile çalışan restoran sisteminde potansiyel gören Kroc, McDonald’s’ın ismini kullanma hakkını aldı.Illinois’te kendi restoranını açarak ilk McDonald’s işletmecisi olan Ray Kroc, McDonald kardeşlerin kurduğu sistemin ana yapısını korudu ve bu yapıya halen McDonald’s’ın kurumsal politikasının çekirdeğini oluşturan “Kalite-Servis-Temizlik” ilkelerini ekledi.

Bunu izleyen yıllarda Ray Kroc, Amerika Birleşik Devletleri’nin dört bir köşesine yayılan bir zincir yarattı. 1961 yılında ise McDonald’s’ın tüm isim haklarını satın alarak, o zaman pek çok kişinin hayal olarak kabul ettiği hedeflerini gerçekleştirmeye yöneldi. Restoran sayısının artması ile bu zinciri tek başına yürütmektense, çok gelişmiş bir “franchising” sistemine oturtmayı tercih etti.

1965 yılında McDonald’s halka açıldı ve 1966’da McDonald’s hisseleri, New York Borsası’nda işlem görmeye başladı. Bu, artık McDonald’s’ın ülke çapında büyük bir şirket, daha önceki yıllarda önemsenmeyen hızlı servis restorancılığının ise büyük bir işkolu olduğu anlamına geliyordu.

1970’li yıllar, McDonald’s için hızlı büyüme, gelişme ve yenilenme yılları oldu. McDonald’s bu yıllarda bir yandan kendini ABD dışına taşıyıp uluslararası bir şirket kimliği kazanırken, diğer yandan da iş yaşamında kadın-erkek eşitliği, çevre kirliliği, yardıma muhtaç çocuklar gibi toplumsal konularla ilgili çalışmalar yürütmeye başladı.

1980’lere gelindiğinde, McDonald’s dünyanın en büyük şirketleri arasında yer alıyor ve hisse senetleri New York’un yanı sıra Tokyo, Paris, Münih, Frankfurt ve Toronto gibi önemli ticaret merkezlerinin borsalarında da işlem görüyordu.

1990’ların başında McDonald’s, Rusya ve Çin gibi özel bir konuma ve farklı koşullara sahip iki pazara daha girerek, “dünya markası” olduğunu bir kez daha kanıtladı

Firma Bilgileri Detaylar
Kuruluş Yılı 1940
Çalışan Sayısı 2000
Mağaza Sayısı 160
Franchise İsim Hakkı Bedeli 30.000,00 USD
Dekorasyon Maliyeti 300.000,00 USD
Yatırım Maliyeti 500.000,00 USD

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.