iş planı
Küçük işletmeler için iş planı

Küçük bir iş kurmayı düşünüyorsanız, büyük olasılıkla bir iş planının ne olduğunu biliyorsunuzdur. Peki bir iş planının amacını gerçekten anlıyor musunuz? Küçük işletmeniz için bir iş planı oluşturmak gerçekten önemli mi?

Evet bir iş planınız olması gerçekten önemlidir. Bu yüzden sizlere aşağıda iş planı hakkında ipuçları ve temel hazırlığı nasıl yapmanız gerektiği ile ilgili bilgiler verilecektir.

Küçük İşletmeler için İş Planı

En basit şekliyle bir iş planı işiniz, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkındaki temel bilgileri ana hatlarıyla açıklayan bir belgedir; hedeflediğiniz pazar; işiniz için sahip olduğunuz hedefler; ve bu hedeflere nasıl ulaşacağınızını iş planında açıklarsınız.

Bir iş planı, bir işe başlarken sahip olmanız gereken bazı önemli noktalardan biridir, diğerleri ise pazarlama planı ve finansal plandır. İş planınız, bu planların üçünü de bir araya getirmelidir. İş planınızı, başlangıç ​​aşamasından kuruluşuna ve sonunda iş büyümesine kadar işinizi yönlendirecek bir harita ya da taslak olarak düşünün.

Neden Bir İş Planına İhtiyacınız Var?

Bir iş planına ihtiyaç duymanızın birçok nedeni vardır, ancak bu nedenler başlatmakta olduğunuz iş türüne ve iş planınızı nasıl kullanacağınıza göre değişebilir. Ancak, tüm işletmeler için ortak olan konu, bir iş planının gerekli olmasıdır. Sonuçta, size yardımcı olacak herhangi bir yazılı plan olmadan işinizi nasıl başlatabilirsiniz?

Sizin için geçerli olabilecek küçük bir işletme planına ihtiyaç duymanızın nedenlerinden bazıları şunlardır:

  • İş planı hazırlamadan hedef pazarınızı tam anlamıyla anlamak mümkün değildir.
  • Rekabet analizi yapmadan piyasaya girmemelisiniz.
  • İyi bir küçük işletme planı sadece nerede olduğunuzu ve nerede olmak istediğinizi ana hatlarıyla belirtmekle kalmaz, aynı zamanda oraya ulaşmak için yapmanız gereken belirli eylemleri belirlemenize yardımcı olur.
  • Bir iş planı, işletmeniz büyüdükçe yöneticiler ve personel dahil çalışanlara işiniz, stratejiniz ve kültürünüz hakkında temel arka plan bilgileri sağlayabilir.
  • İş planınızın mali bölümü, işletme bütçenizin temeli ve aylık olarak nakit akışını yönetmek için yararlı bir araç olabilir.
  • Yani, bir iş planına ihtiyacınız olduğunu biliyorsunuz. Dikkate alınacak bir sonraki soru, küçük işletmeniz için en uygun plan türü hangisidir.

Geleneksel İş Planları ve Tek Sayfalı İş Planları

Aslında başlangıç ​​planları, iç planlama belgeleri, stratejik planlar, operasyon planları ve büyümeye odaklanmak için oluşturulan iş planları dahil olmak üzere pek çok iş planı vardır . Bu tür iş planlarının her birinin farklı hedefleri vardır, ancak bu sürümlerin tümü genellikle iki temel biçimden birine girer – geleneksel bir iş planı (resmi veya yapılandırılmış olarak da adlandırılır) veya basitleştirilmiş bir iş planını (genellikle yalın veya bir sayfa olarak adlandırılır) iş planı).

Bir geleneksel iş planı onlar terim duyduğunuzda en küçük işletme sahipleri düşünmek (ve genellikle korku) nedir “iş planı”. Genellikle, çok miktarda bilgiye sahip ve birçok yeni işletme sahibi için oldukça zorlayıcı olan uzun ve çok resmi bir belgedir.

Geleneksel bir iş planı tipik olarak aşağıdaki bölümleri içerir:

Yönetici Özeti : Belgenizdeki en önemli bilgilerin bir özeti (bu, bir karar verilmeden önce okunan tek bölüm olması durumunda).
Şirket Tanımı : Nerede bulunduğunuz, şirketin büyüklüğü, vizyon ve misyonunuz, ne yaptığınız ve başarmayı umduğunuz şey.
Ürünler veya Hizmetler : Müşterilerinize veya müşterilerinize sağlamayı düşündüğünüz değere vurgu yaparak sattığınız ürünler.
Piyasa Analizi : Ürün veya hizmetinizi satmayı düşündüğünüz sektöre ve hedef pazarınızın ve rekabetinizin bir özeti.
Pazarlama Stratejisi : İşletmenizin piyasaya nasıl girdiği ve ürün veya hizmetinizi nasıl fiyatlandıracağınız, teşvik edeceğiniz ve satacağınızın ana hatları.
Yönetim Özeti : İşinizin nasıl yapılandırıldığı, kimin dahil olduğu ve işin nasıl yönetildiği.
Finansal Analiz : İşletmenizi şimdi finanse etmek için ayrıntılar, gelecekteki büyüme için ne gerekli olacağının yanı sıra devam eden işletme giderlerinin bir tahmini.

Çok iyi olmayan bir haber ise geleneksel bir iş planının uzun zaman alması ve çok fazla araştırma yapmasıdır. İyi haber şu ki, her işletme geleneksel bir iş planına ihtiyaç duymuyor. Bu bizi ikinci iş planı biçimine getiriyor – basit veya tek sayfalık iş planı.

Bir tek sayfalık iş planı , olduğu gibi kullanımı ya da geleneksel bir iş planı için bir başlangıç noktası olarak bir aerodinamik ve kısa iş planıdır. Bu, geleneksel iş planının daha zayıf bir sürümü olsa da, sizin için gerçekten yararlı olan bir plan oluşturmak için işinize özgü bilgileri toplamanız gerekecektir. Basitleştirilmiş iş planınızı oluştururken aşağıdaki soruları yanıtlamaya hazır olun:

Vizyon: Ne yapıyorsunuz? İşletmeniz bir yıl, üç yıl ve beş yıl içinde nasıl görünecek?
Görev: Göreviniz nedir? Neden bu işe başladınız ve amacı nedir?
Hedefler: İş hedefleriniz SMART hedefleri olarak kabul ediliyor mu? Hedeflerinize ulaşmada başarıyı nasıl ölçeceksiniz?
Stratejiler: İşinizi nasıl inşa edeceksiniz? Ne satacaksınız? Sizi diğer rakiplerinizden farklı kılan nedir?
Başlangıç ​​Sermayesi: İşletmenizi başlatmak için ihtiyacınız olacak toplam başlangıç ​​sermayesi nedir?
Tahmini Harcamalar: İşletmenizin devam eden aylık harcamalarının lansmandan hemen sonra, üç ayda, altı ayda ve bir yılda ne olacağını tahmin ediyorsunuz?
İstenilen Gelir: İşletmenizin devam eden aylık gelirinin lansmandan hemen sonra, üç ayda, altı ayda ve bir yılda ne olacağını düşünüyorsunuz?
Eylem Planı: Şimdi tamamlamanız gereken belirli eylem öğeleri ve görevler nelerdir? Gelecekteki kilometre taşları nelerdir? Hedeflerinize ulaşmak için bu kilometre taşları tarafından başarılması gerekenler nelerdir?

Bu soruların her birini cevapladıktan sonra, işinizde harekete geçmek için hemen kullanabileceğiniz bir çalışma planınız olacaktır.

Daha İyi Bir Küçük İşletme Planı Oluşturmanıza Yardımcı Olacak Araçlar

Bir iş planı oluşturmak, sizi zamandan ve dikkatinizden ayırır, ancak süreci kolaylaştırmak için birçoğu ücretsiz olarak kullanılabilen iş planlama araçları vardır. Basit bir iş planı şablonu ve geleneksel bir iş planı şablonu dahil olmak üzere mevcut şablonlar vardır . Ayrıca, video iş planlama öğreticileri de dahil olmak üzere birçok iş planı öğreticisi vardır.

Birçok küçük işletme sahibinin yaptığı hatalardan biri, bir iş planı oluşturmamaktır, çünkü onlara bir kişiye ihtiyaçları olduğu söylenir ve ardından tamamen unutulur. Bir iş planı oluşturduktan sonra, işinizde sürekli olarak kullandığınız ve güncel kalması için gerektiği şekilde güncelleyerek kullandığınız dahili bir araç olarak düşünün. Unutmayın, en etkili küçük işletme planları, kararları yönlendirmek ve işinizi devam ettirmek için işletmede canlı bir belge olarak kullanılanlardır.

Paylaş
Franchise Borsası - Franchise Danışmanlığı Franchise veren firmaların tanıtımları, franchise alacak olan girişimcilere yardımcı veriler ve danışmanlık hizmetleri sağlıyoruz

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.