İş kurmak istiyorum analiz

İnsanlar genellikle kendi işlerini kurmak için kullanabilecekleri adımların bir listesini isterler. İş kurmak istiyorum diyorsanız iş türünden iş modeline fiziksel konumdan, çok fazla değişken vardır. Ancak, her işletmenin zeminden kurulmak için yapılması gereken şeyler var. Yani, işinize başlamak için atmanız gereken sekiz önemli adım. Her işletme benzersizdir ve adımları atmaya başladığınızda bu listeyi hassaslaştırmanız gerekebilir.

1. İş kurmak için Kişisel değerlendirme yapmak

Kendinizi tanıyın ve güçlü yönlerinizi destekleyen bir işte çalışın. Bu bilgi sizi daha mutlu edecektir.

İş kurmak istiyorum

Kendinizi ve durumunuzu alarak işe başlayın:

  • Neden bir işe başlamak istiyorsun?
  • Bir problemi çözmek için para, özgürlük ve esneklik mi yoksa başka bir sebep mi var?
  • Yeteneklerin nelerdir?
  • Hangi sektörleri biliyorsunuz?
  • Bir hizmet veya ürün sağlamak ister misiniz?
  • Ne yapmak istersin?
  • Ne kadar sermaye riski var?
  • Tam zamanlı veya yarı zamanlı bir girişim mi olacak?

Bu tür sorulara verdiğiniz cevaplar, odağınızı daraltmanıza yardımcı olacaktır.

Bu adımın, kendi işinizi başlatmanızı engellememesi gerekiyor. Aksine, sizi düşünmek ve planlamak için burada. Başarılı bir iş kurmak için tek başına tutku yeterli değildir. Plan yapmalı, hedef belirlemeli ve her şeyden önce kendini bilmelisin. Kuvvetli yönleriniz nelerdir? Zayıf yönleriniz neler? Bunlar günlük operasyonları nasıl etkiler? Bunu anlamak için kendinize bir SWOT analizi yapabilirsiniz.

Başladığınızda, işiniz muhtemelen hayatınıza hükmedecek, bu yüzden yaptığınız şeyin uyarıcı ve zorlayıcı olduğundan emin olun, ancak uzmanlığınızın tamamen dışında kalmayın. Uzun mesafe için onun içinde olacaksın. Ne işinizden istediğinizi değil, hayatınızın nasıl olmasını istediğinizi düşünmek için SWOT analizinden öğrendiklerinizi kullanın.

Kendinize sormanız gereken bazı iyi sorular:

  • Para sorun olmasaydı ne yapardın?
  • Para gerçekten önemli mi? Ya da daha çok, çok önemli mi yapıyor? Eğer öyleyse, muhtemelen bir takım seçenekleri keseceksin.
  • Senin için gerçekten önemli olan nedir?
  • Ailenizin, özellikle de yakın ailenizin desteğine sahip misiniz? Başlangıçta fedakârlık yapmak zorunda kalabilirler, bu yüzden onları arkanda tutmak önemlidir.
  • Kimler işinize hayran? Belki de endüstride gitmek istediğiniz birileri bile vardır. Neden onlara hayransın? Onların hoş özellikleri nelerdir? Onlardan ne öğrenebilirsiniz?
  • Kendiniz ve yeteneklerinizle ilgili bu soruları (ve daha pek çok şeyi) yanıtlamak, mutlaka başarılı olduğunuzdan emin olmaz, ancak hedeflerinizi ve sizi motive eden ve ilham veren şeyleri düşünmenizi sağlar. Kişisel arzularınıza başlamak istediğiniz işi eşleştirdiğinizden emin olmak için bu zamanı kullanın.

2. İş kurmak isteyenler sektörünüzü analiz edin

İş kurmak istiyorum analiz

Hedeflerinize ve yaşam tarzınıza uyan bir işletmeye karar verdiğinizde, fikrinizi değerlendirin. Ürününüzü veya hizmetinizi kim alacak? Rakipleriniz kim olacak? Bu aşamada, başlamak için ne kadar paraya ihtiyaç duyacağınızı da öğrenmeniz gerekir .

“Kişisel değerlendirmeniz”, düşünmenizi sağlamak için bir talep olarak gerçek bir gerçeklik kontrolü idi. Aynı şey, işinizi ve içine girmek istediğiniz sektörü araştırmak söz konusu olduğunda da geçerlidir. Genel Google aramalarını yapmak, zaten hedef sektörünüzde çalışan insanlarla konuşmak, sektörünüzdeki kişiler tarafından kitap okumak, önemli kişileri araştırmak, ilgili haber sitelerini okumak ve endüstri dergilerini okumak ve bir sınıfa katılmak da dahil olmak üzere, bunu yapmanın çeşitli yolları vardır. veya iki (eğer bu mümkün ise).

Dönülmeye değer bir dizi daha az geleneksel kaynak vardır:
Yarışmanız veya genel olarak sektörünüzle ilgili istatistikler ve veriler için reklam veren temsilciler
Liste brokerları demografik özelliklerine göre posta veya e-posta listeleri satmaktadır. Örneğin, hedef pazarınızın Ankara’da’ta belirli bir gelirin üzerinde olduğunu düşünürseniz, bir liste komisyoncusu size hedef kitlenizin gerçekte ne kadar büyük olduğunu anlamanız için bu ölçütlere kaç kişinin sığabileceğini söyleyebilir.
Sizin için uygun bir ücret karşılığında sizin için araştırma yapmaktan memnun olacak öğrenciler .

3. İş kurmak için Hedef kitlenizi değerlendirin

Hedef kitle

Bir saha sayfası oluşturarak iş fikrinizi doğrulayın. Potansiyel piyasanızın ne kadar çekici olduğunu (o an için kendi arzularınız) belirlemek için bir pazar analizi yapmayı öneririz.

Araştırmalarınızı düşündüğünüz gibi yönlendirecek:

  • İnsanların şu anda sattığınız ya da sunduğunuz şeye ne kadar acilen ihtiyacı var?
    Pazar büyüklüğü nedir?
  • Sizinkilere benzer ürün veya hizmetler için çok fazla insan var mı?
  • Tam olarak hedef pazarın kim olduğunu merak ettin mi?
  • Özel olmak, pazarlama mesajınızı ve yatırımınızı odaklamanıza yardımcı olacaktır.
  • Bir müşteri edinmek ne kadar kolay (ve size ne kadar mal olacak)?
  • Kurumsal yazılım satıyorsanız, bu bir kahve dükkanından çok daha büyük bir yatırım gerektirebilir.
  • Sunduğunuz değeri sunmak için ne kadar para ve emek harcanacak?
  • Pazarlamak ne kadar sürer? Bir ay? Bir yıl? Üç yıl?
  • Başlamadan önce ne kadar ön yatırıma ihtiyacınız olacak?
  • İşletmeniz zaman geçtikçe alakalı olmaya devam edecek mi?

Telefon ekranlarını tamir eden bir iş, akıllı telefonların etrafta dolaştığı sürece sadece ilgili kalmaya devam edecektir. İşletmeniz yalnızca belirli bir süre için ilgiliyse, gelecekteki planlarınızı da düşünmek istersiniz. İsterseniz, bir adım daha ileriye götürebilir ve şu anda sektördeki işletmeler tarafından karşılanmayan tüketici ihtiyaçlarını göz önünde bulundurabilirsiniz. Bu potansiyel rakiplere bir göz atmak için iyi bir zaman. Unutmayın, rakiplerin varlığı çoğu zaman iyi bir işarettir! Bu, ürününüzün veya hizmetinizin pazarının zaten var olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, ürününüze veya hizmetinize para harcamak isteyen potansiyel müşterilerinizin olduğunu bilirsiniz.

Zamanınız olmasına rağmen , rakiplerinizle , müşterilerinize sunduklarıyla, dikkatlerini nasıl çekecekleriyle ve müşterilerinin mutlu olup olmadıklarını öğrenin. Başlamadan önce neyin eksik olduğunu anlayabilirseniz, nihayet dükkanınızı kurarken işinizi çok daha kolaylaştıracaktır.

4. İş kurmak için ilk olarak işletmenizi kurun

Gerçekçi olarak, işinizi kaydettirmek, onu gerçeğe dönüştürmenin ilk adımıdır. Ancak, kişisel değerlendirme adımında olduğu gibi, farklı iş varlıklarının artılarını ve eksilerini tanımak için zaman ayırın. Eğer mümkünse detayları detaylandırmak için bir avukatla çalışın. Bu yanlış almak istediğiniz bir alan değil. Uygun iş lisanslarını ve izinlerini de almanız gerekir. İşe bağlı olarak, şehir, ilçe veya eyalet düzenlemeleri de olabilir. Bu ayrıca sigortayı kontrol etme ve iyi bir muhasebeci bulma zamanıdır.

  • İş oluşumları türleri şunlardır:
    Şahıs mülkiyeti
    Ortaklık
    Şirket
    Limited Şirket (LLC)

Her bir iş oluşumunun artılarını ve eksilerini tanımak için biraz zaman ayırın. Yardıma ihtiyacınız varsa, Tüzel Kişiler, Lisanslar ve İzinler hakkında tam bir rehberimiz var. Dahil olmak pahalı olabilir, paraya değer. Bir şirket, yasal olarak işten sorumlu ayrı bir varlık haline gelir. Bir şeyler ters giderse, kişisel olarak sorumlu tutulma olasılığınız daha azdır. Yapmanız gereken diğer şeyler bir işletme adına karar vermek ve bu adla ilgili kullanılabilirliği araştırmaktır.

5. İş kurmak isteyenler Planlama sürecini başlatmalı

“Hedeflerimize, yalnızca, inancımız gereği olan ve üzerinde hareket etmemiz gereken bir planın aracıyla ulaşılabilir. Başarının başka bir yolu yok. ”
Pablo Picasso

Dış finansman arayışında olacaksanız, bir iş planı zorunludur . Ancak, girişimi kendiniz finanse edecekseniz bile, bir iş planı, ne kadar paranın başlaması gerektiğini, işinizi kârlı hale getirmek için neler yapılacağını, ne zaman ve ne zaman yapılması gerektiğini araştırın.

En basit ifadeyle, bir iş planı, sizin ilerlemenizi planlamanıza yardımcı olacak ve hedeflerinize ulaşmak için yapmanız gerekenleri özetleyecek bir yol haritasıdır . Bir iş planını sadece bir kez kullanacağınız (belki de bir bankadan bir kredi almak için) ağır bir belge olarak düşünmek yerine, işinizin nasıl büyüdüğünü ve hedeflerini nasıl gerçekleştirdiğini yönetmek için bir araç olarak düşünün.

Eğer bir parçası olarak iş planını kullanabilir iken yatırımcılara satış konuşmanızın ve bankalar, ortakları ve yönetim kurulu üyeleri, potansiyel ve çekmek için, size öncelikle için kullanacak stratejiniz tanımlamak, önemli dönüm, son tarihler ve dahil yürütülmesi için taktik ve belirli faaliyetleri bütçeler ve nakit akışı.

Aslında, planınızı dışarıdan birine sunmanız gerekmiyorsa, iş planının resmi bir belge olması gerekmez. Bunun yerine, planın takip edebilir Yalın Planlama süreci içerir bir perde oluşturarak, size ulaşmak için umut önemli eşiklere ve inceleyebilir ve planını revize düzenli ilerleme kontroller özetleyen, anahtar iş numaralarını tahmin.

Eğer yatırımcılara sunulması değilseniz, resmi Satış sunumunuz olarak düşünebilirsiniz, ama bunun yerine kim üst düzey bir genel bakış, sen çözme sorun, soruna çözüm, yok Hedef pazar, ve Hedeflerinize ulaşmak için kullanacağınız temel taktikler. Resmi bir iş planına ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorsanız bile, yine de planlama sürecinden geçmelisiniz. Bu süreç, yeterince düşünmediğiniz herhangi bir deliği veya alanı ortaya çıkarmaya yardımcı olacaktır. Resmi bir iş planı belgesi yazmanız gerekirse, aşağıdaki taslağı takip etmelisiniz.

Standart iş planı sekiz bölümden oluşmaktadır:

  • Yönetici Özeti
  • Hedef piyasa
  • Ürünler ve servisler
  • Pazarlama ve Satış Planı
  • Kilometre Taşları ve Metrikler
  • Şirket Genel Bakışı
  • Yönetim ekibi
  • Finansal plan

Bankalara veya fon verenlere sunmak için bir iş planının nasıl yazılacağı hakkında ayrıntılı bilgi almak isterseniz , kendi kapsamlı rehberimiz de dahil olmak üzere birçok çevrimiçi kaynak vardır .

İş planlarının türleri:

Potansiyel ortaklarla ve iş ortaklarıyla bir tartışmayı teşvik etmek için bir iş planı oluşturuyorsanız, bir fizibilite planı olarak da bilinen bir “başlangıç ​​planı” nı seçmeyi düşünebilirsiniz. İşiniz büyüdükçe bölümleri uygun gördüğünüz gibi düzeltebilirsiniz.

Standart planın ve başlangıç ​​planının aksine, operasyonlar veya yıllık plandır. Bu tip bir plan dahili amaçlar için kullanılır ve öncelikli olarak şirket üyelerinin ihtiyaçlarını yansıtmaktadır. Bu tip bir plan bankalar ve dış yatırımcılar için tasarlanmamıştır. Şirketinizin büyümesini veya genişlemesini planlamak veya şirket genelindeki öncelikleri belirlemek için kullanacaksınız.

İkincisi doğruysa ve iç stratejinizi yönlendirmek için planı kullanıyorsanız, stratejik bir plan, yüksek seviyeli bir strateji, stratejinin taktiksel temelleri, özel sorumluluklar, faaliyetler içeren bir plan türü oluşturuyorsunuz. son tarihler ve bütçeler ve bir finansal plan.

6. İş kurmak için Finansman bir planınız olsun

Girişiminizin büyüklüğüne ve hedeflerine bağlı olarak, bir “melek” yatırımcıdan ya da bir girişim sermayesi şirketinden finansman almanız gerekebilir. Ancak, çoğu küçük işletme bir kredi , kredi kartlarından finansman, arkadaş ve aile yardımları vb. İle başlar.

Yatırım ve kredi seçenekleri şunlardır:

  1. Risk sermayesi
  2. Melek yatırımı (girişim sermayesine benzer)
  3. Ticari (bankalar)
  4. Küçük İşletme Yönetimi (SBA) Kredileri
  5. Alacak hesapları uzmanları
  6. Arkadaşlar ve aile
  7. Kredi kartları

Finansman hakkında derinlemesine bilgi için, yukarıda belirtilen seçeneklerin her biri hakkında ayrıntılı bilgiler içeren , şirketinizin nasıl finanse edileceğine ilişkin eksiksiz kılavuzumuza bakın .

Not: Güzelce işlenmiş bir iş planı, finanse edilmenizi garanti etmez. Aslında, Guy Kawasaki’ye göre , iş planı para artırmaya gelince en az etkili faktörlerden biridir.

Başlamak için ihtiyacınız olan fonları elde etme konusunda gerçekçi bir şansa sahip olmak için önce “satış konuşmaya” odaklanmanız daha iyi olur. Daha azını içerdiğinden düzeltmek daha kolay olur, ancak aynı zamanda Bu konuda geri bildirim – çoğu yatırımcı tam iş planını okuma zahmetine girmez, ancak yine de sizden beklemenizi bekleyebilirler.

Bir adımı bir iş planına dönüştürmek, planınızı kısmaktan çok daha kolaydır.

Görünürlük: İnsanlar sizi kolayca bulabilecek mi? Promosyonlarınızı ve tekliflerinizi görecekler mi? Kasaba merkezinde mi yoksa dışarıda mı? Bu sizi nasıl etkileyecek?
Park veya toplu taşıma araçlarına erişim: İnsanlar mevcut park yerleri ve ulaşım yollarından kolayca bulabilir mi? Çok zor görünmek zorunda kalırlarsa, pes edebilirler.
Rakiplerin dağılımı: Size yakın birçok rakip var mı? Eğer öyleyse, bu, çekmek istediğiniz müşteri için yerin prim olduğunu gösteren bir işaret olabilir. Aynı zamanda iş yapmamanız anlamına da gelebilir. Bu tür bir duruma nasıl yaklaşmak istediğinizi dikkatlice düşünün.

Yerel, şehir ve eyalet kuralları ve yönetmelikleri: Alanların diğerlerinden daha katı olabileceğinden, düzenlemelere bakınız. İşlemlerinizi sınırlandıracak veya mağazanız için engel teşkil edecek hiçbir kısıtlama bulunmadığından emin olun.

Pazarlamanız mağazanızın geleceği için bir sahne oluşturacaktır. Beklentileri ayarlayacak, hype üretecek (iyi işlenmişse), ilk günden itibaren işinizi getirecek ve insanların nerede olduğunuzu ve sizden neler bekleyebileceklerini bilmelerini sağlayacaktır.

Mağazanızın düzen, tasarım ve ürünlerinizin yerleştirilmesi, yalnızca mağazanın genel atmosferine değil, insanların gördüğü ve satın aldığı ürünlere de karar verecektir. İyi aydınlatılmasını istediğiniz alanları düşünün; Ürünleri nasıl göstereceksiniz (gerekirse); Çeşitli renkler insanların neler hissetmesini sağlar ve insanların mağazanızda nasıl hareket edeceğini.

Yaptığımız şeyleri neden aldığımızın, büyüleyici olmasının ve çoğunun bilgilendirici olmasının nedenleri üzerine edebiyat reamsleri var. Nasıl alışveriş yaptığınızı düşünmeye başlayın – bu, kendi mağazanız hakkında daha kritik düşünmenizi sağlayacaktır.

Şunları göz önünde bulundurun: Ürünleri raflara yerleştirmek, insanların onları görmesi ve bu yüzden satın almaları pek olası değildir, oysa onları göz seviyesine yerleştirmek, ilk olarak görüldüğü anlamına gelir ve bu nedenle muhtemelen satın alınması daha olasıdır.

Ürün seçiminiz ve bunları nasıl fiyatlandırmaya karar vermeniz bir itibar yaratacaktır. Bir veya iki katalogdan benzer bir fiyat aralığındaki her şeyi stoklamak yerine, yalnızca bilinmek istediğiniz hissi yaratacak öğeleri seçmeyi düşünün.

Bir hizmet işletmesi iseniz, farklı müşterilerinizi ve sunduğunuz farklı seçeneklerden alacağı değeri göz önünde bulundurarak hizmetlerinizi benzer bir şekilde oluşturun. Çok uygun bir paket markanızı ucuzlayacaksa, hariç tutmayı düşünün. Pahalı bir seçenek, müşterinizi büyük ölçüde sınırlandıracaksa, dahil edilen bazı hizmetlerin bir kısmını geri alabilir.

8. İş kurduğunuz zaman deneme ve hatalar için hazırlanın

İlk ya da üçüncü işinizi başlatıyor olun, hata yapmayı bekliyoruz. Bu doğaldır ve onlardan öğrendikçe faydalıdır. Eğer hata yapmazsanız, daha az ne yapması gerektiğini ve neyin vurgulanması gerektiğini öğrenemezsiniz. Açık fikirli ve yaratıcı olun, uyarlayın, fırsatları arayın ve hepsinden önemlisi, eğlenin! Kendi işinize sahip olmanın en güzel yanı, ne yapmak istediğinize ve nerede büyüdüğünüze karar vermenizdir.

Paylaş
Franchise Borsası - Franchise Danışmanlığı Franchise veren firmaların tanıtımları, franchise alacak olan girişimcilere yardımcı veriler ve danışmanlık hizmetleri sağlıyoruz

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.