Franchise Nedir

Franchise ve Franchising Nedir

Franchise ve Franchising bir işletmenin genişletilmesi ve lisanslama ilişkisi yoluyla mal ve hizmet dağıtımı yapılmasına odaklı bir büyüme yöntemidir. Franchising olarak, franchise verenler (bir markayı kendi markaları altında yürütmek için üçüncü bir tarafa lisans veren bir kişi veya şirket) sadece franchise’ların vereceği ürün ve hizmetleri belirtmez (aynı zamanda franchise tarafından ticari marka ve ticaret adı altında iş yapmak için lisans), aynı zamanda onlara bir işletim sistemi, marka ve destek sağlar.

Franchise Ne Demek

İki farklı franchising ilişkisi vardır. İşletme Formatı Franchising, ortalama kişi için en belirleyici olan türüdür. Bir işletme formatı franchise ilişkisinde franchise veren franchise verene sadece ticari ismini, ürün ve hizmetlerini değil, aynı zamanda işi yürütmek için tüm sistemi sağlar. Franchise sahibi genel olarak site seçimi ve geliştirme desteği, kullanım kılavuzları, eğitim, marka standartları, kalite kontrol, pazarlama stratejisi ve franchise verenden iş danışmanlığı desteği alır. 120’den fazla farklı endüstri, aşağıdakiler de dahil olmak üzere, pazara girişleri olarak franchising kullanmaktadır:

Otomotiv
İş hizmetleri
Çocuk Hizmetleri
Temizlik, Hizmetçi ve Temizlik
Eğitim
Gıda
Sağlık ve Fitness
Ev Hizmetleri
Ev tabanlı
Perakende Ürünler ve Hizmetler
Kıdemli Bakım ve Sağlık Hizmetleri
Gezi ve Turizm
Geleneksel veya Ürün Dağıtımı

Franchise ile daha iş belirlenirken, geleneksel veya ürün dağıtımı franchising, toplam satışlarda iş formatı franchising’lerinden daha büyüktür. Geleneksel bir imtiyazda, odaklanma, iş yapma sisteminde değil, esas olarak franchise verenin franchise vericisine üretilen veya tedarik edilen ürünler üzerinedir. Çoğu durumda, ancak her durumda, üretilen ürünler genellikle otomobil endüstrisinde bulunan satış öncesi ve sonrası hizmete ihtiyaç duyar. Geleneksel veya ürün dağıtımı franchising örnekleri şişeleme, benzin, otomotiv ve diğer imalatçılarda bulunabilir.

Franchising İlişkiler Hakkında

Birçok kişi, franchising’i düşündüklerinde, ilk önce yasaya odaklanır. Kanun kesinlikle önemli olsa da, franchising hakkında anlaşılması gereken en önemli şey bu değildir. Özünde, franchising franchise verenin değeri, franchise verenin franchise’lerini nasıl desteklediği, franchise sahiplerinin ürün ve hizmetleri sistem standartlarına ulaştırma yükümlülüklerini nasıl yerine getirdiği ve en önemlisi franchise verenin franchise verenin sahip olduğu ilişki hakkındadır.

Franchise veren markalar hakkında

franchise ne demek

Bir franchise şirketinin markası en değerli varlığıdır ve tüketiciler hangi işletmelerin alışveriş yapacağı ve hangi işletmenin marka hakkında bildiklerini bildiklerini veya düşündüklerini düşündükleri sıklıkta ne sıklıkta karar verirler. Tüketiciler, marka beklentileri karşılandığı sürece iş sahibi olan kimsenin umurunda değil. Eğer bir franchise sahibi olursanız, müşterilerinizle sadakatlerini sürdürmek için kesinlikle bir ilişki geliştireceksiniz ve kesinlikle müşterileriniz hizmetlerin kalitesi ve onlarla kurduğunuz kişisel ilişki nedeniyle sizden satın almayı tercih edecektir. Ama her şeyden önce, markanın beklentilerini karşılayacak güveni var ve sistemdeki franchise ve diğer franchise sahipleri bu beklentileri karşılamanız için size güveniyor.

Franchising Sistemleri ve Destek Hakkında

Büyük franchise sahipleri sistemlerini, araçlarını ve desteğini sağlar, böylece franchise’ları sistemin marka standartlarına uyum sağlama ve müşteri memnuniyetini sağlama becerisine sahiptir. Franchise’lar ve diğer tüm franchise’lar, işletmenizin günlük işleyişini bağımsız olarak yönetmenizi bekler, böylece pazar alanınızdaki şirketin itibarını artırırsınız.

Yatırım yapmak için bir franchise sistemi seçerken, sağladığınız destek türlerini ve franchise verenin ürün ve hizmetlerin evrimini nasıl değiştirdiğini değerlendirmek ve böylece değişen tüketici beklentilerine ayak uydurmak istiyorsunuz. Franchise sahiplerinin franchise’lara sağladığı daha yaygın hizmetlerden bazıları şunlardır:

Tanınmış bir marka adı,
Site seçimi ve site geliştirme yardımı,
Siz ve yönetim ekibiniz için eğitim,
Yeni ürün ve hizmetlerin araştırılması ve geliştirilmesi,
Genel Müdürlük ve saha desteği,
Başlangıç ​​ve devam eden pazarlama ve reklamcılık.

Sistem standartlarını düzenli ve etkili bir şekilde uygulayan bir franchisor seçmek istersiniz. Bu, franchise verenin franchise sahiplerini, markayı onlarla paylaşan diğer franchise’ların olası kötü davranışlarından korumak anlamına geldiği için, marka standartlarının uygulanması olarak sizin için önemlidir. Müşteriler franchise sistemlerini markalı bir işletme zinciri olarak gördüklerinden, bir franchise sahibi tarafından sunulan harika ürünler ve hizmetler tüm sisteme fayda sağlar. Bunun tersi de doğrudur.

Franchising ayrıca bir sözleşme ilişkisidir

Halkın bakış açısından bakıldığında, franchise diğer markalı işletmeler zincirine benziyor, çok farklılar. Bir franchise sisteminde, markanın sahibi, tüketicilere ürün ve hizmetlerini günlük olarak hizmet eden yerleri yönetemez ve işletemez. Tüketiciye hizmet vermek, franchise verenin rol ve sorumluluğudur.

Franchising, bir lisans veren (franchisor) ile lisans sahibi (franchisee) arasındaki bir sözleşme ilişkisidir ve bu da işletme sahibinin ürün veya hizmetleri tüketicilere dağıtmak için lisans veren markasının markasını ve iş yapma yöntemini kullanmasına izin verir. Her franchise bir lisans olsa da, her lisans, yasaya göre bir franchise değildir. Bazen bu çok kafa karıştırıcı olabilir.

Bir franchise tanımı her eyalette aynı değildir. Örneğin, bazı devletler, tanımda bir pazarlama planı veya çıkar çatışması topluluğu da içerebilir. Bir franchise’un tanımı, bazı eyaletlerdeki yasalar uyarınca önemli ölçüde değişebilir ve belirli bir devletin gereksinimlerini anlamak için bir franchise federal tanımına güvenmemeniz önemlidir.

Başka bir şekilde, bir franchise’de bir işletme (franchise veren), ticari adını (BrightStar veya Sport Clips gibi marka) ve çalışma yöntemlerini (iş yapma sistemi) belirli bir bölge veya bölgede çalışan bir kişi veya gruba lisanslar. işini sözleşmenin şartlarına (franchise sözleşmesi) göre işletmeyi kabul eden yer (franchise). Franchise veren, franchise sahibine franchising liderliği ve desteği sağlar ve franchise verenin marka kurallarına uymasını sağlamak için bazı kontroller uygular.

Şöyle ki, franchise verene genellikle franchise verenin bir defaya mahsus ilk ücreti (franchise ücreti) ve franchise verenin ticari ismi ile işletme yöntemlerinin kullanımı için (telif hakkı olarak bilinen) devam eden bir ücreti öder. Franchise sahibi, bağımsız olarak sahip olunan işletmesinin günlük yönetiminden ve kendi performansına ve kabiliyetlerine dayanan zararlardan veya risklerden sorumludur.

Bir franchise’a yatırım yapmak veya franchise vermek, büyük bir fırsat olabilir. Ancak herhangi bir franchise yatırımını seçip herhangi bir franchise sözleşmesini imzalamadan önce, ödevinizi yapın, franchise sisteminin neler sunduğunu anlayın ve nitelikli bir franchise avukatının desteğini alın.