Franchise Bedeli 2018

Franchise Bedeli Nedir ve Franchise Bedeli Hakkında Ayrıntılar

Franchise Bedeli aynı zamanda Franchise Ücreti (aynı zamanda ilk franchising ücreti) olarak adlandırılır. Franchise Bedeli Franchise sistemine katılan girişimcilerin marka sahiplerine yaptığı bir ödemedir. Franchise tanımı devletler düzeyinde farklılık gösterebilirken, ABD genelinde franchising’i tanımlayan Federal Ticaret Komisyonu (FTC Kuralı) altında, üç kriter karşılanırsa bir iş ilişkisi Franchise olarak nitelendirilir.

Franchisor ticari markalarını, hizmet markalarını, ticari adını, logosunu veya diğer tescilli markaları franchise verene lisanslar; Franchise verenin, franchise alanın işletmesi üzerinde “ önemli bir işletme kontrolü ” veya “önemli işletme desteği” vardır; ve Franchise sahibi işin açılışından altı ay önce ya da en az 500 $ (yıllık olarak ayarlanmış) franchise verene ödeme yapar.

En çok merak edilen Franchise Bedelleri

  • Starbucks franchise bedeli – Türkiye’de Franchise Vermiyor
  • Tavuk dünyası franchise bedeli – 30.000 Euro
  • Gratis franchise bedeli – Gratis Franchise Vermiyor
  • Kahve dünyası franchise bedeli – Altınmarka Grubuna ait Franchise Vermiyor
  • Paşa döner franchise bedeli – Yatırıma göre değişkenlik gösteriyor
  • Osmanlı kahvecisi franchise bedeli – 90.000 TL + KDV
  • Coldwell banker franchise bedeli – 32.000 Dolar
  • Simit sarayı franchise bedeli – 50.000 Euro
  • Özsüt franchise bedeli – 70.000 Dolar + Kdv
  • Burger king franchise bedeli – 40.000 Dolar + Kdv

Üçüncü Elemanlar

Bu üçüncü eleman normalde iki yöntemden birinde yerine getirilir ve genellikle her iki yöntem de mevcuttur. Bir yöntem, franchise verenin franchise sözleşmesi süresince franchise verene ödediği sürekli bir ödeme olabilir. Normalde Telif Hakkı veya Devam Eden Royalty olarak anılır ve çeşitli şekillerde hesaplanabilir, ancak sistemlerin çoğunda yalnızca franchise verenin brüt veya net geliri yüzdesidir. Bu ödeme, ne kadar sıklıkla ödeneceğini (haftalık, aylık, üç aylık, vb.), Franchise açıklama belgesinde açıklanmaktadır .

Franchise ücreti hakkında 

Bu ödeme kriterlerini karşılamanın diğer yöntemi Franchise Ücretidir . Geleneksel olarak, franchise franchise anlaşmasını imzalayıp franchise olunca franchise verene yapılan ilk ödeme şeklidir. Bu ücret 500 $ üzerindeki herhangi bir tutar olabilir ve genellikle 10.000 ila 50.000 $ arasındadır.

Birçok kişi Franchise Ücretinin ödenmesini ilk hizmet ve franchise verenin sağladığı destekle eşit tutarken , iyi hazırlanmış franchise anlaşmalarında durum böyle değildir. Bu ücret yalnızca franchise verenin içerdiği ve franchise sözleşmesinde franchise sahibi tarafından kabul edilen şartlar altında franchise sistemine katılma için yapılan bir ödemedir. Franchise Ücretini düşünmenin en iyi yolu, onu bir ülke kulübüne katılmak için ödenen ilk ücrete eşitlemek. Franchise Ücreti, ülke kulübüne katılmanın ön maliyetine benzer ve Sürekli Ödemeler, üye olarak kalmak için devam eden ücrete benzer.

Tarafların hem franchise sistemi hem de bir ülke kulübündeki diğer taraflara karşı yükümlülükleri anlaşmalarda tanımlanmıştır ve iyi hazırlanmış bir franchise sözleşmesinde, hizmetler ile ücretler arasındaki ayrım açıkça tanımlanmış ve maddi olarak ayrılmıştır.

Franchise verenin Franchise Ücreti olarak belirlediği miktar endüstriden sanayiye ve kesinlikle aynı sektördeki franchise sahiplerine göre değişir. Çoğunlukla, bir franchise veren Franchise Ücretini, potansiyel franchise’lara fırsatlarını pazarlamak, franchise satış görevlilerine komisyon ödemek ve daha sonra franchise’lara ilk desteği sağlamak için gereken kaynakları vermek üzere bir düzeyde ayarlayacaktır. Bu maliyetler genel olarak başlangıç ​​eğitimini, siteyi onaylama ziyaretlerini ve franchise alanın site gelişimini izlemeyi, ilk reklamları ve diğer maliyetleri de desteklemeyi içerir.

Ücretlerini belirlerken, franchise verenler aynı zamanda doğrudan rakipleri tarafından karşılanan ilk ücretlerin ve aynı potansiyel satış şirketlerini hedefleyen diğer kişilerin de farkındadır ve aynı zamanda franchise’larını pazarda nasıl konumlandırmak istediğine bakarlar.

Henüz bir dizi franchise üzerinde maliyetlerini yayabilecekleri potansiyel franchise’ların sağlam bir boru hattını henüz geliştirmemiş olan yeni franchise sahipleri için, ilk Franchise Ücreti önemli bir kâr merkezi olmayabilir. Franchise sahipleri, franchise sistemleri daha fazla tanınan ve daha güçlü bir potansiyel franchise sistemine sahip olduklarından, artan sayıda potansiyel franchise adayı üzerinde maliyetlerini arttırmaya başlayabilirler.

Finansal raporlama esasına göre, franchise verenin sözleşmeden doğan zorunlu ilk desteğini büyük ölçüde sağlamasına kadar (genellikle franchise iş için açık olduğunda belirtilir) Franchise Ücretini gelir olarak kabul edemez.

Çoğu franchise için ilk Franchise Ücreti kabul edilebilir değildir, ancak herhangi bir sözleşme gibi, Franchise Ücreti miktarı iki tarafın kabul ettiği şeydir. Franchising, tutarlı ve sürdürülebilir bir çoğaltma ile ilgilidir ve eğer bir franchise sahibi diğerlerinden daha düşük bir Franchise Ücreti ödemişse, sistem içinde ilişki ve diğer sorunlara neden olabilir. Ücretlerin belirlenmesinde izlenecek iyi bir kural, benzer koşullarda bulunan franchise’ların aynı şekilde ele alınmasını sağlamaktır.

Ancak, franchise sahiplerinin başlangıçtaki Franchise Ücretlerinin miktarını sıklıkla değiştirecekleri birkaç durum vardır:

Çoklu Ünite Geliştirme : Bir franchise sahibi belirli bir süre boyunca birden fazla yer açmayı kabul ettiğinde, bu geleneksel olarak çok-birim geliştirme anlaşması olarak adlandırılır . Bu tür bir anlaşmada, franchise verenin kalkınma programında daha sonra açılması planlanan yerler için Franchise sahiplerinin Franchise Ücretini azaltması nadir değildir. Örneğin, franchise alanın açtığı ilk iki ünite için normal $ 35,000 Franchise Ücretini ödemesi gerekecek, ancak üç ila beş ünite için yalnızca 30.000 dolar olarak belirlenebilir. Bu, franchise alanın birden fazla ünite açması için bir teşvik görevi görür. Aynı zamanda daha düşük bir sürekli telif ücreti ödemesi için bir Geliştirme Anlaşması imzalayan çok üniteli franchise için daha yaygın hale geliyor.

Transfer Ücreti: Teknik olarak bir ilk Franchise Ücreti olmasa da, bir franchise alanın işini satması ve bir başka tarafa franchise olarak haklarını devretmesi durumunda bir Transfer Ücreti ödenir. Bu “yeni” franchise franchise verene normalde ya sabit bir miktar ya da franchise verenin o zamanki Franchise Ücretinin bir yüzdesi olan bir Transfer Ücreti öder.

Yenileme Ücreti: Franchise sözleşmesinin süresi bitiminde, franchise verenin sözleşmesi hükümlerine göre ilişkiyi yeniden kurma hakkına bağlı olarak, franchise verenin ilişkisini yenilemeyi seçebilirler. Halef sözleşmesine girerken ödedikleri başlangıç ​​ücreti genellikle Yenileme veya İade Ücreti olarak adlandırılır . Transfer ücretine benzer şekilde, yenileme ücreti normal olarak yeni franchise’lara göre daha düşük bir tutardır.

Ücretlerini belirlerken, franchise sahipleri franchise’ları için beklenen finansal getirileri hesaplamalı ve istenen finansal sonuçlara ulaşmak için franchisee ve franchise sistemi için geri dönüş seviyesinin yeterli olmasını sağlamalıdır. Bu nedenle, franchise verenin ilişkinin ekonomisini tam olarak inceledikleri başlangıç ​​ve devam eden ücretleri belirlerken şarttır . Öncelikli olarak doğrudan rakiplerin yüklediği ücretlere dayanan ücretlerin belirlenmesi, bazı yeni franchise sahiplerinin aldığı en yaygın ve önemli ölçüde zarar verici yaklaşımlardan biridir ve genellikle çok yüksek ya da çok düşük ücretlere yol açar ve bu da franchise sistemine zarar verebilir.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.