FISTIKZADE
FISTIKZADE

FISTIKZADE 2013 yılında yenilikçi anlayışla kurulan firmamız Gaziantep’in asırlık lezzeti baklavayı hem daha iyi tanıtmak hem de globalleşen dünyada Gaziantep adını ve tadını tüm dünyada zihinlere kazımayı hedeflemektedir.

2000 metrekare kapalı alnda 4 kat üzerine inşa edilen fabrikamızda ihracata yönelik tüm modernize çalışmaları tamamlanmış olup haccep, kosher ve helal belgeleri ve kalite sertifikasyonları ile fda onayını da alarak üretimine ve Gaziantep’te isim karmaşasını önlemek için iki mağaza ile çalışan firmamızda yurt içinde franchise sistemini de hayata geçirerek büyümektedir.

FISTIKZADE 2000 metrekare ve 4 katlı hizmet veren fabrikamızda tamamı profesyonel ustaların yönetimindeki bir ekip ile çalışmaktadır. Fabrika bünyesinde ayrıca soğuk zincir olan eksi 45, eksi 18 , artı 4 dereceden oluşan 3 adet sanayi tipi deepfreez , özel vacum makinaları mevcuttur. stok ambarı, paketleme ,soğutma mermerleri ve tepsi salonları, hijyen odası (çalışanların dezenfektasyonu amaçlı) pişirme fırınları ve bekleme odalarından oluşan fabrikada hamur açma tezgahları , hamur makinaları, oklava tezgahları şerbet fırınları ve katmer , kadayıf ve antep kahkesi ekipmanları vardır.

Lojistik birimlerimiz gerek frigo konteynerlar gerekse normal taşıma amaçlı olup dünyanın her noktasına transferleri sorunsuzca ve başarıyla gerçekleştirmektedirler.

1 kglık tepsi ,250 gramlık kutu gibi innovasyonların yanı sıra geri dönüşümlü kutuların kendi içinden çıkan kurdeleli şık bir sunuma bürünmüş olup, kutulara istenen isim vb baskı yapılabilmekte ve sunum özel bir hale getirilebilmektedir. Tekli kutularda baklava gibi değişik sunumlarımız mevcut olup altın tepsi uygulaması da Türkiye’de bir ilktir.

Baklava denince akla ilk önce Antep gelir. Orijinal Gaziantep Baklavası ustadan çırağa öğretilerek, üretim şekli ve lezzeti ile diğer baklavalardan farklılaşmıştır. Temel olarak bu farkı ortaya koyan en önemli özellik kullanılan hammaddelerdir. Baklavaya giden yolda ilkin Harran Ovasının susuz tarlalarında yetişen sert buğdayından elde edilmiş un Gaziantep’in suyuyla bir araya getirilir. Böylelikle ortaya çıkan hamur Antepli ustaların elinde, mutlaka armut ağacından imal oklavalarla, her biri kağıttan daha ince 40 kat yufkaya dönüştürülür. Bu kırk katman arasına Ağustos ayının ilk haftasında Turfanda toplanan ve daha yeni yeni olgunlaşan ve halk arasında “firik veya boz-iç” diye tabir edilen, 1 kilosunda 110-170 gr fıstık içi veren, zümrüt yeşili rengi ve zengin aromasıyla en değerli Antep fıstığı, Keçi ve koyun sütünden elde edilmiş ve tuz ve diğer içeriğinden arınarak %99.9 yağ barındıracak şekilde hazırlanmış Sadece ot ve çiçeklerle beslenen koyun ve keçilerin sütünden elde edilen en rafine haliyle sadeyağ, Keçi, koyun veya inek sütünün 105-108 C°ye kaynatılıp, içine yine bölgeden elde edilen irmik
konulur. Sonrasında fırınlanan tepsilerdeki baklavaların üzerine hava koşulları dikkate alınarak belirlenmiş kaynama derecesinde stabilize edilen Fıstıkzade baklavalarının kullandığı kendine has özel şerbet ilave edilmek suretiyle elde edilir. Baklavanın sayısız sırrı vardır. İyi baklava toprakta başlar. Hamurun yapıldığı un unun yapıldığı buğdayın türü buğdayın yetiştiği toprak önemlidir. Fıstığın hasat zamanından sadeyağı oluşturan sütün sağıldığı hayvanın bahar otlarıyla beslenmesi gibi birçok detay baklavanın lezzetini belirler. İyi baklavacı fıstık, yağ, un, şeker, nişasta, süt gibi bütün hammaddelerin en iyisini seçer. Baklavada malzemenin beraberinde Hava koşulları, üretim ortamındaki nem, şerbetin derecesi, ustaların el emeği de önemlidir. Prosesin en başından müşteriye sunumuna kadar olan aralıkta her çalışanın katkısı bilgisi ve tecrübesi değer katar. Ayrıca Orijinal Antep baklavası, bir de tazeyse ilk ısırışta kulağa çok hoş gelen bir hışırtı çıkarır. Nar gibi kızarmış incecik yufkaların birbiri ardınca kırılmasından gelen, kuru yaprakların rüzgarda çıkardıklarına benzer bir hışırtı. Baklava meraklıları için bu ses neredeyse baklavanın kendisi kadar haz vericidi

• Mevcut yatırımları olan bir işletmenin sistemine ait teknikleri ve prosedürleri kullanmak mümkün olmaktadır.

• Marka ile birlikte hazır standartlara ve kaliteye kolayca sahip olunmaktadır.

• Franchise alan işletmeye eğitim hizmetleri sağlanmaktadır.

• Kaliteli personel bulma, işe alma ve yetiştirme konularında franchise veren işletmenin tekniklerinden yararlanılmaktadır.

• Mali, ticari ve personel konularında sağlanan destekle, teknik işlevlere ağırlık verilip başarı şansı arttırılmaktadır.

• Risk ve işletmecilik sorunların, paydaşlık yaklaşımı içerisinde minimize edilmesi için çaba gösterilmektedir.

• Franchise veren işletmenin mali ve hukuk danışmanlarından yararlanılmaktadır.

• Franchise veren işletmenin sürekli olarak yaptığı araştırma ve geliştirme çabalarından yararlanılmaktadır.

• İşletmeler için Kurumsal Kaynak Planlama fonksiyonları mümkün olmaktadır

Fıstıkzade Franchising sisteminde 3 adet konsept mevcuttur. Her konseptin özellikleri ve uygulama alanları ayrışmıştır. Ayrıca her bir konsepte dair kriterler de bir birinden farklıdır.

1- Mağaza FISTIKZADE

Fıstıkzade Mağaza konsepti olarak tanımlanan mekan bağımsız bir işyerinden oluşur ( kiralık veya özmal) Fıstıkzade Mimarı tarafından çizilecek proje mağazanın ölçüleri (Röleve) esas alınarak uygulamada konseptin bütünlüğünü ortaya koyacak şekilde hazırlanacaktır. Projeye bağlı kalmak kaydıyla Uygulama Franchisee’nin inisiyatifine bırakılmıştır. Alt Franchising her mağaza için sadece tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Mimari proje ve fıstıkzade ürün hareketlilik, satış, sipariş gibi faaliyetlerin takibi için oluşturulacak yazılım ücreti franchising tarafından karşılanacaktır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu işbirliğinde ürün tedarik ücretleri %25-35 karj marjı ortalaması ortaya koyacak şekilde oluşturulmuştur. Kutu,Çanta,Poşet,Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı mağaza için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

2- Kiosk FISTIKZADE

Fıstıkzade Kiosk olarak tanımlanan, AVM ve benzeri iç ve dış mekanlar için tasarlanmış bu konsept taşınabilir bir mekan olarak tanımlanmaktadır. Fıstıkzade tarafından dizayn edilen ve üretilen kiosk konseptinde avantajlı bir yatırım maliyeti sunulmaktadır. Tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Mimari proje ve fıstıkzade ürün hareketlilik, satış, sipariş gibi faaliyetlerin takibi için oluşturulacak yazılım ücreti franchising tarafından karşılanacaktır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu konsept dahilinde ürün tedarik ücretleri ayrıca belirlenmiştir. Kutu,Çanta,Poşet,Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı konsept için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

3- Corner FISTIKZADE

Fıstıkzade Corner olarak tanımlanan ve var olan bir konsept yada mekanın içerisine dahil edilen uygulamada yatırımcıya konseptin içerisindeki ürünleri Fıstıkzade markası ile satış imkanı yaratmaktadır. Tek sefere mahsus bir giriş ücreti belirlenmiştir. Sözleşmede yazılı teminat alternatiflerinden birisi mutlaka sağlanmalıdır. Alt Franchising sözleşmesi imzalanmak suretiyle gerçekleşecek bu konsept dahilinde ürün tedarik ücretleri ayrıca belirlenmiştir. Kutu,Çanta,Poşet,Tepsi Kutusu gibi sarf malzemelerinden ücret alınmamakta, ekstra ambalaj malzemeleri ve diğer marka sarf malzemeleri tedarik fiyatı üzerinden temin edilecek ve hiçbir kar beklentisine konu olmayacaktır. Lojistik ve Taşıma ücreti ürün ücreti haricinde tutulmaktadır. Baklavaların gönderildiği tepsiler ise depozitolu sayılacaktır. İade edilen tepsiler birim başına belirlenmiş tedarik ücretleri bazında mahsuplaşılacaktır. İlk sözleşmede 5 sene için geçerli olan işbirliği iki tarafın rızası dahilinde kendiliğinden uzayacaktır. Aynı konsept için tekrar bir giriş ücreti alınmamaktadır. Ciro üzerinden bir pay alınmamaktadır.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.