,

En Başarılı 10 Kahve Franchise (Kahve Bayilik) Zinciri

Bayilik ve Franchising Vermenin Faydaları

Dünyanın en çok tüketilen ikinci içeceği olma özelliğine sahip olan kahve, birçoğumuzun hayatında büyük yer kaplıyor. Sabah mahmurluğunu üzerinizden atarken, uzun çalışma saatlerinin sonunda dinlenirken ya da arkadaşlarınızla sohbet ederken size eşlik eden kahve; dünyada pek çok insanın da temel gelir kaynağını oluşturuyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde 2016 yılında 782 milyar dolarlık bir ekonomi yaratmayı başaran kahve sektörü, dünyanın en tanınan markalarına da ev sahipliği yapıyor. Kahve Franchise olarak adlandırılan kahve bayilik, dünya genelinde milyonlarca insana iş imkanı sağlıyor.

Kahve Bayiliği Nedir?
Genel olarak bakıldığında franchise; bir markanın ya da sistemin, belirli süre ve koşullar çerçevesinde üçüncü kişilere kullandırılması anlamına geliyor. Küçük girişimcilerin büyük markalarla ortaklık yaparak gelirlerini arttırmalarını sağlayan bu sistem, dünyada en yaygın olarak kullanılan sistemler arasında yer alıyor.

İlk olarak ABD’de ortaya çıkan ve elde ettiği başarı ile dünyaya yayılan franchise sistemini uygulayan sayısız marka var. Sistemin en yaygın şekilde uygulandığı sektörler ise hizmet, turizm ve yeme-içme.

Birçok kahve markasının da uyguladığı bu sistem, dünya genelinde kendi ekonomisini de yaratıyor. Her yeni mağaza ile birlikte ortaya çıkan iş fırsatlarının yanı sıra, faaliyet için kiralanan alanlar ve dekorasyonda kullanılan materyaller de belirli standartlar çerçevesinde seçiliyor.

Birçoğu ülkemizde de faaliyet gösteren en başarılı kahve franchise (kahve bayilik) zincirlerine gelin birlikte göz atalım.

Dünyanın En Başarılı Kahve Franchise Zincirleri
Dünyanın en başarılı kahve franchise bayilik zincirlerini incelemeye geçmeden önce belirtmemiz gerekir; sıralama, 2016 satış verileri baz alınarak gerçekleştirilmiş durumda. Bu nedenle markaların liste içerisindeki yerleri 2017 verileri incelendiğinde değişebilir. Ancak listeye yeni bir marka eklenmesi, şimdilik mümkün gözükmüyor.

Listeye girmeyi başaran markalardan bazıları ise sizi oldukça şaşırtacak.
12- Luckin coffee


Bugünlerde Starbucks Coffee’yi en çok zorlayan kahve zinciri baş döndürücü bir hızla büyüyen Luckin Coffee. İlk şubesini 2017 yılının Kasım ayında açan Luckin Coffee, 9 ay gibi kısa bir sürede Çin genelindeki 13 şehirde 525 şube açmayı ve piyasa değerini 1 milyar dolara ulaştırmayı başardı.Şu an Çin genelinde 3000’den fazla şube ile hizmet veren firma, aynı hızda büyümeye devam ediyor. Çinli iş kadını Jenny Qian tarafından açılan Luckin Coffee, bu şekilde büyümeye devam ederse ilerleyen yıllarda Starbucks Coffee’yi tahtından ederek Çin’de kahve devrimi yapabilir.
11- Doubleshotcoffee

Dünyanın 8 ülkesinde faaliyet gösteren marka emin adımlarla ilerlemesini sürdürüyor.Hem kahve ekipmanlarını hemde kendi kahve çekirdeklerinden oluşan muhteşem tadı dünya genelindeki franchiselerine veriyor.

10- Tully’s Coffee


Henüz hayalinizdeki Amerika ziyaretini gerçekleştirmediyseniz, Tully’s Coffee ismini ilk defa duyuyor olabilirsiniz. Seattle’da hayatına başlayan ve 17 eyalete yayılmayı başaran marka, kendi mağazaları ile başladığı yolculuğunu franchise mağazalar ile devam ettiriyor.

Pazarlama stratejisini ürün üzerine kuran ve ilk dönemlerinde mağazalarını Starbucks Kahveleri‘nin hemen yanına açan Tully’s Coffee, genellikle “Starbucks’ın yanındaki kahveci” olarak biliniyordu. Strateji değişikliğine giden ve bu değişiklikten sonra gelirlerini arttıran marka, 2016 yılında 242 milyon dolarlık gelir rakamına ulaşmayı başardı.

9- Coffee Beanery


Ülkemizde olmayan bir diğer kahve franchise devi de Coffee Beanery. Amerika merkezli markalar arasında yer alan Coffee Beanery, tüm mağazalarını bayilik sistemi ile açıyor.

Sadece bir kahve dükkanı olmayan ve birçok farklı ürün satışı da yapan marka, gelirlerinin büyük bir kısmını da bu satışlar üzerinden elde ediyor. Dünya genelinde 27 ülkede faaliyet gösteren Coffee Beanery, Amerika’daki 100 mağazası ile kahve severlere hizmet veriyor.

Umarız Coffee Beanery kısa süre içerisinde ülkemizdeki ilk mağazasını açar.

8- Dunkin Donuts

Yoksa siz Dunkin Donuts’ı yalnızca donutlarıyla mı bilirdiniz? Filmlerde sıkça görmeye alışkın olduğumuz marka, bilinç altımızda aşırı kilolu polislerin sabah rutinleriyle özdeşleşmiş durumda.

1950 yılında Amerika’da kurulan ve Amerikan kültüründe büyük bir yeri olan marka, dünyanın en başarılı kahve bayilik zincirleri arasında yer alıyor. Ülkemizde de birçok lokasyonda hizmet vermeye devam eden Dunkin Donuts, dünya genelinde 11.000 satış noktasına sahip.

7- Caribou Coffee


Amerika’nın dünyaya armağan ettiği bir diğer kahve franchise devi de Caribou Coffee. Ülkemizde de mağazaları bulunan marka, 1992 yılında kuruldu.
Espressoları ile ünlü olan markanın Amerika’da tanınmasını sağlayan sloganı ise “Hayat kısa, o yüzden uyanık kal.” 10 ülkede 203 noktada bulunan marka, kurulduğu ilk yıllarda yalnızca beş gün açık olmasıyla biliniyordu. İşe ve okula giden kişileri müşteri olarak hedefleyen marka, daha sonra çalışma günlerini değiştirerek haftanın her günü hizmet vermeye başladı.

6- Gloria Jean’s


1979 yılında Amerika’da kurulan ve 90’lı yılların ortasında global bir marka haline dönüşen Gloria Jean’s, ülkemizde de faaliyetlerine devam ediyor. Markanın sadece Avustrulya’da 400’den fazla satış noktası olduğunu da belirtelim.
Yaklaşık 40 ülkedeki 1.000’e yakın mağazasıyla kahve severlere hizmet veren marka, geçmişte birçok skandalla gündeme gelmişti. Son dönemde ise yönetim değişiklikleri ve süreç düzenlemeleri ile itibarını yeniden kazanan Gloria Jean’s, dünyanın en büyük altıncı kahve franchise zinciri olmayı da başardı.

5- McCafé


McCafé ismi bir anlam ifade etmediyse, McDonalds’ı deneyin! Dünyanın en büyük restoran zinciri McDonalds’ın dünya genelinde faaliyet gösteren kahve markası olan McCafé, ülkemizde de birçok satış noktasına sahip.
Kahvenin kalitesi ile ilgili bir yorum yapmaya gerek yok, ancak ulaştığı satış rakamlarına bakıldığında listedeki yerinin ne derece sağlam olduğunu görmek mümkün. Amerika’da McCafé markalı şişelenmiş soğuk içeceklerin süpermarket ve marketlerde satışa sunulmaya başlanması planlanıyor.
Markanın 2016 yılında 1 milyar dolar satış baremini geçmeyi başardığını belirtelim.

4- Lavazza
İtalyan kahve devi Lavazza, 90 farklı ülkede faaliyet gösteriyor. 120 yıllık bir geçmişi bulunan markanın ülkemizde herhangi bir mağazası bulunmuyor. Ancak ürünlerinin online olarak satışı gerçekleştiriliyor.
Sosyal sorumluluk projeleri ile de gündeme gelen marka, Avrupa ve Asya kıtasında yaygın şekilde tercih ediliyor. İtalya’da yer alan 4 farklı üretim tesisine de sahip olan kahve devi, “blended” olarak da bilinen harmanlanmış kahvenin de mucidi. 1910 yılında kahvesini harmanlayarak satışa sunan Luigi Lavazza’dan önce, tek bir kökenden elde edilen kahve tüketiliyordu.

3- Tim Hortons

1964 yılında efsanevi hokey oyuncusu Tim Horton tarafından kurulan ve iş modelini donut-kahve ikilisi üzerine kuran marka, dünyanın en başarılı üçüncü kahve bayilik zinciri olarak öne çıkıyor.
Her zaman taze kahve sunmasıyla tanınan ve Kanada’nın en büyük markalarından biri olan Tim Hortons, dünya genelinde 4.000 farklı mağaza ile hizmet veriyor. Kuzey Amerika kıtasının yanı sıra Körfez ülkelerinde de faaliyet gösteren kahve devi, her yıl yaklaşık olarak 3 milyar dolar gelir elde ediyor. Markanın Türkiye’de herhangi bir mağazası ise bulunmuyor.

2- Costa Coffee


Amerika’nın domine ettiği kahve sektöründeki İngiliz oyuncu Costa Coffee, dünyanın en hızlı büyüyen kahve franchise zincirlerinden biri. Yaklaşık 3.000 farklı lokasyonda hizmet vermeye devam eden marka, 2009 yılında Türkiye pazarına da giriş yapmıştı. Aynı yıl ekonomik sebeplerle ülkemizdeki faaliyetlerine son veren Costa, 2016 yılında 4 milyar dolara yakın bir ciro elde etti.
Bu yılın başında Sırbistan’da bulunan 8 Costa Coffee mağazasının satın alınarak Simit Sarayı’na dönüştürülmesi ile yeniden ülkemizde haber olan markanın Türkiye pazarına dönüş için herhangi bir planı bulunmuyor. Umarız Costa Coffee en kısa sürede yeniden ülkemizde hizmet vermeye başlar.

1- Starbucks

Listenin başındaki ismin Starbucks Kahveleri olması kimseyi şaşırtmamıştır. Dünya genelinde 238.000 çalışanı bulunan marka, 2016 yılında 21 milyar doları aşan cirosu ile dünyanın en başarılı kahve zinciri olmayı başardı.
Oldukça ilginç bir geçmişi olan marka, 1987 yılında Howard Schultz tarafından 3.8 milyon dolar karşılığında satın alındı ve dünyanın en büyük şirketlerinden biri olmayı başardı. Starbucks’ın geçmişten günümüze uzanan ilginç başarı hikayesine buradan ulaşabilirsiniz.

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.