Dünya franchise sektörü İstanbul'da buluşacak 3
Dünya franchise sektörü

Dünya franchise sektörü Gıdadan ev dekorasyonuna, güzellik merkezinden gayrimenkul danışmanlığına, spor merkezlerinden cafelere kadar birçok sektörden katılımcının yer aldığı Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, bu yıl 12-15 Ekim tarihlerinde yapılacak…

Gıda’dan ev dekorasyonuna, güzellik merkezinden gayrimenkul danışmanlığına, spor merkezlerinden cafelere, kuru temizlemeden teknolojiye kadar birçok sektörden katılımcının yer aldığı Bayim Olur musun Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı, bu yıl 12-15 Ekim tarihleri arasında yapılacak…

Fuar, Medyafors Fuarcılık organizasyonu, UFRAD işbirliği ve Coldwell Banker Türkiye Ana Sponsorluğunda CNR Fuar Merkezi’nde 15. kez düzenlenecek.

Tedarikçiler, markalar aynı platformda

Fuar, 4 salonda markalar ve sektör oyuncularını 32 bin 500 metrekare alanda birleştirecek. Tedarikçiler, fuarda artık ziyaretçi olarak değil, franchise veren firmalar ile aynı platformda katılımcı olarak yer alacak. Bu sayede, firmalar tedarikçilerini; tedarikçiler müşterilerini aynı ortamda görecek.

Dünya franchise sektörü 50 ülkenin franchise dernekleri

Medyafors Fuarcılık Genel Müdürü Aycan Helvacıoğlu konu ile ilgili gelişmeleri şöyle anlattı:

“Cakarta’da düzenlenen Dünya Franchise Konseyi ve Asya Pasifik Konfederasyonu toplantılarına katılan Ufrad Başkanı Dr. Mustafa Aydın, WFC ve APFC Dönem Başkanlıkları ile 2017 zirvelerini Türkiye’ye taşıdı. Üç önemli franchise zirvesi; Asya Pasific Franchise Konfederasyonu (APFC) ve Dünya Franchise Konseyi ile birlikte Avrupa Franchise Federasyonu (EFF) Toplantısı Ekim 2017 tarihinde Ufrad ev sahipliğinde fuar ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek.

Dünya franchise sektörü Toplantılar kapsamında Amerika’dan Çin’e, Güney Afrika’dan İngiltere’ye yaklaşık 50 ülkenin franchise dernekleri üye markaları ekonomi bakanları ve yetkilileri İstanbul’da bir araya gelecekler.”

“Türkiye marka başvurularında Avrupa birincisi”
Türkiye’nin marka başvurularında en aktif ülkelerin başında geldiğini anımsatan Elvan, “2011 yılından bu yana 100 binin üzerinde marka başvuruyla Avrupa’nın en fazla marka başvurusu yapılan ülkesi Türkiye olmuştur. Öte yandan Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilat tarafından her yıl yayımlanan Dünya Fikri Mülkiyet Göstergeleri Raporuna göre Türkiye 2015 yılında marka başvurularında dünyada 7’nci sırada yer almaktadır” diye konuştu.
“Biz iş dünyamıza, girişimcilerimize güveniyoruz”
Daha sonra basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Bakan Elvan, “Çok mutluyuz. Türkiye markalaşma alanında çok önemli gelişme sağladı. Şu an itibariyle bu alanda Türkiye’deki toplam markaların sadece yüzde 29’u yabancı, yüzde 71’i yerli. Bu çok önemli bir gelişme. 10-15 yıl önce bu rakamlar tam tersiydi. Biz firmalarımızı kutluyoruz. Markalaşan firmalarımızın daha fazla yurt dışına açılmalarını arzu ediyoruz. İnşallah önümüzdeki süreç daha iyi olacak. Biz işimize bakmalıyız. Türkiye iyi yolda, Türkiye daha da güçlenecektir. Biz iş dünyamıza, girişimcilerimize güveniyoruz. İnanın Türk girişimcisi kadar dünyada kararlı başka bir girişimci, iş dünyası yok. Bununla gurur duyuyoruz” ifadelerini kullandı.

Dünya franchise sektörü

Türk markaları uluslararası platformlarda yer alıyor”
UFRAD Başkanı Dr. Mustafa Aydın da fuarın kendileri ve Türkiye için çok önemli olduğuna değinerek, “Aslında burada yapmış olduğumuz bir ekonomi zirvesi. 50’ye yakın ülkenin franchise dernek başkanları burada. Bu çalışmalarla birlikte aslında yapmış olduğumuz dünyaya ekonomik, siyasi ve kültürel anlamda, dünya kamuoyu nezdinde dışarıdan bakıldığı gibi olmadığını, ülkenin her bakımdan bir istikrar merkezi olduğunu göstermek. Çalışmalarımız için ciddi lobiler yapılıyor. Şu anki franchise sektörünün Türkiye’deki ticaret hacmi 43 milyar dolar. 2020 yılında da 50 milyar dolara ulaşacak. 200 binin üzerinde istihdam sağlıyor. 50 binin üzerinde de zincir mağaza var. 300’ün üzerinde markalara sahibiz ki buradaki en önemli konu Türk markalarının uluslararası platformlarda yer alması. Çünkü her platformda dile getirdiğim gibi, eğer yaptığınız çalışma marka değilse ve yaptığınız işi markalaştırıp dünya ekonomi piyasasına sunamazsanız, her ne yapıyorsanız yapın onun sadece hamallığını yapmış olursunuz. Dolayısıyla artık Türkiye yapmış olduğu çalışmalarla hamallıktan öteye giderek kendi markalarını dünya kamuoyuna tanıtıyorsa, o zaman çok önemli adımlar atıyoruz demektir. Şuanda 175 tane markamız dünya ekonomi piyasasında yer alıyor. Ana hedefimiz de bu markaların sayısını en az 300’e çıkarmak” diye konuştu.

Dünya franchise sektörü

GENEL BAYİLİK BAŞVURU FORMU

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.