CEZVEDEN KAHVE KİOSK
CEZVEDEN KAHVE KIOSK

CEZVEDEN KAHVE KIOSK Kökleri 16 yy önceye dayanan kahve yemen valisi aracılığıyla 1517 yılında istanbul da Türklerle tanışır Türk hazırlama ve pişirme tekniği ile Türk kahvesi olmuştur. 1517 yılından bu güne nice dostluklara,mutluluklara sıcaklığı, köpüğü ve kokusuyla kültürümüzün yapı tasları arasına girmiştir geleneksel kahveciliğin -kahveh anelerin- dostluk ve huzur dolu ortamların içerisinde 24 yılını vermiş sevgili babacığımla birlikte bu muhabbet dolu ortamın kokusuyla yeşerdim adeta ve artık iş babadan oğla geçme vaktidir 498 yıllık geleneksel Türk kahvesini farklı aromalarıyla birlikte , uluslararası kahve çeşitlerini de içerisinde harmanlayarak ” kahve cezveden içilir” sloganıyla ola çıkan cezve’den tarih dolu lezzetleri uygun fiyat politikasıyla sunmayı hedefler.
2016 nisan ayında kiosk modelıyle sektörde fark yaratan cezveden şuan istanbul pendik ve silivride 2 avm faliyet göstermektedir.

CEZVEDEN KAHVE KIOSK

Cezve Kahve, Türkiye genelinde franchise şubeler açacak. Şirket, stant ve şube konsepti olarak franchise verecek. Şubeler için aylık minimum 30 bin TL ciro bedeli bulunuyor. Stant Konsepti için ise ciro bedeli 35 bin ile 40 bin TL arasında değişiyor.
Ülkemizde yılda ortalama 200 bin ton kahve tüketiliyor. Pazarın büyüklüğü yaklaşık 600 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamın 125 milyon TL’lik kısmını ise Türk kahvesi oluşturuyor. Türkiye’de kahve sektörünün önümüzdeki beş yılda 1 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. Sektörde, yerli kahve zincirlerinin payı yaklaşık yüzde 70’e ulaştı. Yeni aktörlerin girmesiyle beraber 2017 sonunda bu payın yüzde 80’in üzerine çıkması öngörülüyor. Markaların bir kısmı franchise vererek büyümeyi tercih ediyor. Bu markalardan biri olan Cezve Kahve, Türkiye genelinde bu sistemle şubeler açacak. Cebrail Mungan, 25 yıllık program koordinatörü. Bir yapım şirketi kurduktan sonra çeşitli TV programları yapan Mungan, bir yıl önce başka bir girişim yapmaya karar verdi. Kahve sektörünün yükselişe geçmesiyle birlikte yurtdışından ithal kahve getirmeye karar veren Mungan’ın yolu bundan altı ay önce Cezve Kahve ile kesişti.O dönem Cezve Kahve’nin sahibi markayı satmak istiyordu. Mungan, Cezve Kahve’nin marka değerine inanarak şirketi satın aldı. Cezve Kahve’yi bir franchise zinciri haline getirmeyi hedeflediklerini belirten Cebrail Mungan, bugün 12 adet stant, dört adet de normal olmak üzere toplam 16 şubeyle faaliyet gösterdiklerini söylüyor. Markayı Türkiye genelinde yaygınlaştırmayı hedeflediklerini ifade eden Mungan, “Bugüne kadar pek ok ilden müracaat aldık. 2017 yılında 10 franchise şube açacağız. Bunların beşi İstanbul’da olacak. Hedeflediğimiz diğer iller ise İzmir, Ankara, Adana, Trabzon, Kayseri ve Konya” diye konuşuyor.

GİRİŞ BEDELİ ALINMIYOR CEZVEDEN KAHVE KIOSK

Cezve Kahve’nin stant konsepti için AVM’ler hedefleniyor. Normal şubelerin ise gelişmiş sanayi kentlerine konumlandırılması planlanıyor. Franchise giriş bedeli, ilk açılacak 10 şube için alınmayacak. Bir şubenin maliyeti metrekare başına bin 200 ile bin 500 TL arasında değişiyor. Bu maliyetin değişkenliğini lokasyon belirliyor. Ancak Cebrail Mungan, 100 metrekare bir şube için 150 bin TL yatırım yapılması gerektiğini anlatıyor. Mutfak ekipmanları için de 100 bin TL yatırım yapılması gerektiği belirtiliyor. Mungan, metrekare büyüdükçe yatırım maliyetlerinin küçüldüğüne işaret ediyor. Royalty bedeli olarak 100 metrekareye kadar olan stant ve şubeler için ciro üzerinden yüzde 3, 100 metrekareden daha büyük olan stant ve şubeler için ise yüzde 5 alınıyor. Şubeler için aylık minimum 100 bin TL ciro hedefi bulunurken, stant konsepti için ciro hedefi 35 bin ile 40 bin TL arasında değişiyor. Stantlar için iki kişilik, şubeler için ise 5-6 kişilik bir ekip yeterli. Cebrail Mungan, yatırımcıda işinin başında bulunma zorunluluğu aradıklarını ifade ediyor. Mungan, yatırımcıya ve elemanlara, makine ve ekipman konusunda eğitimler verdiklerini de sözlerine ekliyor.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.