franchise/bayilik stratejileri
strateji

Bayilik Pazarlaması
Franchise sisteminde reklamın iki temel hedefi vardır. Güçlü bir marka oluşturmak ve güçlü yatırımcıya ulaşmaktır. Güçlü bir marka oluşturmak için mevcut yatırımcılara ve markasına yeni yatırım yapan yatırımcılara ana kitapçıkta ve sözleşmelerde taahhüt ettiği maddeleri eksiksiz zamanında hatta dahada geliştirerek sunmasıyla güçlü bir marka olduğunu kanıtlamış olur.
Güçlü franchiseler kitapçıklarında ve sözleşmelerinde bulunan maddelerin yatırımcılar tarafından eksiksiz uygulanması için katı kurallar koymuşlardır.Bu kurallarında sıklıkla denetlemelerini yapmaktadırlar
Ticari Markalar ve Pazarlama Materyalleri
Franchisor, ürün ya da hizmetin adını geliştirmek, ad için bir “marka kişilik” yaratmak ya da yasal olarak korunmasını sağlamak için büyük çabalara ve masraflara gider. Bu nedenle, franchise sisteminin sağlığı için, franchise alanlarının onaylanmış ticari markaları franchise sahibinin belirlediği kurallara tam olarak uygun şekilde kullanmaları gerekir .
Ticari markaların kötüye kullanılması markaya zarar verebilir ve franchise sahibinin franchise’sini de tehlikeye atabilir. Bayi temsilcileri, markanın herhangi bir şekilde yeniden yaratılması veya değiştirilememesi şartıyla, franchise sahiplerine ticari anlamda geliştirmeler sunabilirler.
Genellikle, kurulan franchise sistemleri franchise alanlarının, franchise sahibinin kullanımına adaptasyon için belirli pazarlama ve reklam materyalleri sağlar. Bayilik sahiplerinin kendi materyallerini oluşturabilecekleri sistemlerde, franchise alanından onay alınması, materyallerin kullanılabilmesi için genellikle gereklidir.
Reklam
Çoğu franchise alanının genel franchise için kapsamlı pazarlama planları vardır. Ulusal plan genellikle reklam kampanyaları, televizyon ve radyo yoluyla reklamlar, internet reklamcılığı, sosyal medya, halkla ilişkiler ve doğrudan posta çabalarını içerir; Bu nedenle, marka tanıma yaygın bir şekilde kurulmuştur ve franchise’ler bu marka değerinden yararlanmaktadır.
Sistemin reklam fonu (marka fonu olarak da adlandırılır) bu sistem çapındaki çabaları finanse eder.
Pazarlamayı ulusal düzeyde yönetmeyen franchise sahipleri, franchise alanlarının pazarlama planlarını yerel düzeyde hazırlamaları için genel hatlarıyla bilgi verirler.
Bayilik Başvurusu
Bir franchise alanının, ilk “büyük açılış” veya “pazar tanıtımı” pazarlamasını gerektirmesi yanı sıra franchise sahibi tarafından onay için ve / veya franchise sahibi ile ortaklaşa olarak geliştirilen yıllık bir pazarlama planını gerektirir. Pazar tanıtım periyodu genellikle yeni bir franchise alanının açılmasından birkaç hafta önce başlar ve açıldıktan sonra altı ay sürebilir.
Bayiiğin ulusal pazarlamasına ek olarak, bayilere, belirli kısıtlamalar dahilinde kendi başlarına yerel pazarlama girişimleri yapma izni verilir. Genellikle yerel reklam başlamadan önce franchise sahibinin izni gereklidir. Çoğu franchise sahibinin yerel bir reklamcılık ve pazarlama gereksinimi vardır, burada franchise, brüt satışlarının belirli bir yüzdesini yerel reklamcılık üzerine harcamak zorundadır ve yıllık olarak franchise şirketine bu reklamın kanıtını temin etmelidir.
Rekabetin Araştırılması ve Hedef Müşterinin Belirlenmesi
Etkili bir reklam ve tanıtım programı oluşturmak için çalışma yapmanız gerekir.
Planlamanızı etkileyecek iki temel faktör, rekabetiniz ve hedef müşteri profilinizin demografik özellikleri . Hedef pazarınız hakkında cevaplamanız gereken birçok soru var:
• Rakip kimdir ve hedef bölgede kaç tane rakip var?
• Sundukları hizmetler ne tür ve fiyatlandırma yapısı nedir?
• Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?
• Rakipleriniz reklamını hangi yöntemle yapıyor?
• Bölgenizde ne tür müşteriler var ve nereden geliyorlar – örneğin yakınlardaki büyük yerleşim alanları veya büyük endüstriyel veya ofis kompleksleri var mı?
• Her müşteri grubunun belirli ihtiyaçları nelerdir? Müşterileriniz için ortak kaygılar nelerdir?
Bir Pazarlama Planı Oluşturma ve Uygulama
Pazarlama planları çok karmaşık olabilir, ancak pazarlamanın “5P” sini (ürün, yer, fiyat, tanıtım ve tanıtım) göz önünde bulundurarak temel adımlar şunlardır:
1. Bilgi toplamak
2. Kampanyayı planlayın
3. Kampanyayı uygulayın
4. Sonuçları gözden geçirin ve değerlendirin
Medya Seçenekleri
• Web tabanlı reklamcılık (arama motoru pazarlaması, görüntülü reklam ağı reklamcılığı, arama motoru raporları, sayfa reklamcılık)
• Doğrudan posta (broşürler, el ilanları)
• Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest)
• Radyo ve Televizyon
• Baskı (gazete ilanları, dergi reklamları)
• Dış reklam (billboard, afiş)
• Kırsal pazarlama (tavsiyeleri teşvik etme, topluluk olaylarına katılma ve yardım etkinlikleri, ağ oluşturma, yerel etkinliklere sponsor olma)
• Promosyon ve özel ürünler (kuponlar, çapraz promosyonlar)
Web siteleri ve Sosyal Medya Hakkında Bir Not
İnternet ve sosyal medyadaki bilgilerin hızla yayılabilmesi nedeniyle, franchise alan kişilerin, internet varlığı ve sosyal medya pazarlaması üzerinde sıkı kontrol uygulamak olağandışı değildir. Franchise alanların sahipler kendi web sitelerini oluşturmaları yasaktır; Bunun yerine, bayiler genellikle franchise sisteminin web sitesinde franchise bilgilerini yayınlarlar. Bir franchise alanının kendi web sitesini oluşturmasına izin verilirse, çoğunlukla ana siteye bağlamaları gerekir.
Müşteri Bağlılığı ve Tavsiyeler Oluşturma
Müşterilerinizden gelen olumlu sözler, franchise’ınızı pazarlamanın en güçlü yöntemlerinden biridir. Sadık bir müşteri tabanını korumak kritik önem taşır. Bağlılık ve ödül programları iyi çalışmaya meyillidir. Özel promosyonlar ve kuponlar da müşterileri geri getirmenin popüler yöntemleridir.
Son olarak, yönlendirmeler her zaman bir pazarlama paketinin önemli bir parçasıdır. Tavsiyeler diğer işletme sahipleriyle veya mevcut müşterilerle değiştirilebilir. Mevcut istemcilerle yeni müşterilere yön veren bir teşvik programı, tavsiyeleri almak için kullanılan popüler bir yöntemdir.

CEVAP VER

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.